Externe harde schijf beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

HanzelmanIII

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Ik heb laatst Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Alles wat ik moest bewaren op een harde schijf gezet. Toen ik de harde schijf weer terug deed, herkende de computer hem en zag ik alle mappen staan. Alleen elke keer als ik een map open staat er:

"U hebt momenteel geen toegang tot deze map.
Klik op doorgaan als u permanent toegang wil krijgen tot deze map"

Dit lukt dan ook wel. Maar ik kan, bijvoorbeeld de muziek, nog steeds niet afspelen. Ook kan ik niet map toevoegen bij itunes omdat ik geen toegang heb tot de mappen.

Weet iemand wat ik moet doen?

Niet vergeten om, nadat je eigenaar geworden bent, jezelf ook alle rechten op de mappen/bestanden te geven (incl. de submappen etc.)

Tijs.

En hoe geef ik mijzelf rechten op alle mappen/bestanden?

Laatst bewerkt:
Gewoon op het tabblad Beveiliging. Kijken of je al genoteerd staat (of een gebruikersgroep waar je bij hoort, zoals Administrators). Indien niet, dan klikken op Toevoegen en je eigen account toevoegen (of de groep Administrators) en rechten geven.

Tijs.

Ik heb het gedaan. Maar ik kan nog steeds geen liedjes afspelen of foto's bekijken omdat ik de bevoegdheid niet heb.

Dus je bent én eigenaar, én je hebt jezelf alle rechten gegeven??

Klinkt mij vreemd in de oren, maar hopelijk hebben anderen nog tips, dan.

Tijs.

Oke dit is wat ik precies doe
Naar mijn computer>>rechtermuis knop H:/>> eigenschappen >> beveiliging >> geavanceerd >> eigenaar >> bewerken >> Administrator >> aanvinken van Eigenaar van onderliggende containers >> OK >> kijken of Administrator alle machtigingen heeft >> ja.
Maar hij doet het niet. Wat doe ik fout?

Hoi !

Uit de link in m'n vorige post:

# Een systeembeheerder kan eigenaar worden van elk bestand op de computer.

# Als u het eigendom van een bestand of map wilt toewijzen, moet u uw machtigingen mogelijk verhogen met Gebruikerstoegangsbeheer.

# Als u Windows Verkenner wilt openen, klikt u op Start, wijst u achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klikt u op Windows Verkenner.

# Het eigendom kan op twee manieren worden overgedragen:

* De huidige eigenaar kan de machtiging Eigenaar worden toewijzen aan andere gebruikers. Deze kunnen hierna op elk gewenst moment eigenaar worden. Een gebruiker die beschikt over de machtiging Eigenaar worden, kan eigenaar worden van het object, of een willekeurige groep waar de gebruiker lid van is, eigenaar maken.

* Een gebruiker met de machtiging Bestanden en mappen terugzetten kan dubbelklikken op Andere gebruikers en groepen en het eigendom overdragen aan een willekeurige gebruiker of groep van zijn keuze.

# Anonieme aanmelding maakt niet langer deel uit van de groep Iedereen.

Greetz,

Harry.

Ik weet niet wat ik extra heb gedaan, maar hij doet het nu, harstikke bedankt voor de hulp!:thumb:

Mooi dat de instructies voor je gewerkt hebben. :thumb:

Graag je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk, (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan