Externe harde schijf bijna onbruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

adekikker007

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Goedemorgen allen,

Ik heb een Freecom externe harde schijf die niet goed (lees bijna niet) meer functioneert. Wanneer ik hem aansluit op mijn laptop (alle USB poorten geprobeerd) wordt hij wel herkend en het schermpje waarbij je kunt kiezen wat je wilt doen verschijnt ook. Als ik dan aanklik dat ik in de mappen wil kijken geeft de externe schijf een piepje en sluit zichzelf af.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik het snoertje op een bepaalde manier vasthoud dat hij het dan wel (even) doet.

Ik heb een nieuwe harde schijf besteld maar nu is mijn vraag: Weet iemand wat het probleem is en hoe ik al mijn foto's, muziek enz. er toch vanaf krijg?? Misschien de behuizing openmaken of iets dergelijks, of juist niet?

Ik ben benieuwd.

Alvast dank,

Gr. Dennis Engel

Behuizing open maken en schijf (tijdelijk) in een pc plaatsen of via een SATA to USB connector koppelen.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik het snoertje op een bepaalde manier vasthoud dat hij het dan wel (even) doet
Klinkt als een kapot snoertje; probeer eens een ander snoertje
Kan ook de connector zijn op de harde schijf (niet op de PC want het probleem is bij iedere PC poort)

Ron

Klinkt als een kapot snoertje; probeer eens een ander snoertje
Kan ook de connector zijn op de harde schijf (niet op de PC want het probleem is bij iedere PC poort)

Ron

Hoi Ron,

Het is niet het snoertje dat heb ik met meerdere verschillende geprobeerd. Het zou wel de connector op de externe schijf kunnen zijn ja. Kan ik daar iets mee doen?
Behuizing eraf halen of iets dergelijks?

Is het een 2.5inch harde schijf (een kleine die enkel door de USB gevoed wordt?)? Zo ja, dan kan het ook gewoon zijn dat je usb-poort niet genoeg stroom levert, iets wat je kan oplossen door een Y-kabeltje aan te schaffen.
Voorbeeldje Y-kabel:
toshiba-usb-y-cable-ba82010-300.gif

Is het een 2.5inch harde schijf (een kleine die enkel door de USB gevoed wordt?)? Zo ja, dan kan het ook gewoon zijn dat je usb-poort niet genoeg stroom levert, iets wat je kan oplossen door een Y-kabeltje aan te schaffen.
Voorbeeldje Y-kabel:
Bekijk bijlage 177634

Het is een 2,5 inch schijf ja. Ik denk ook niet dat dat het geval is. De tv pakt hem ook al niet meer en hij heeft het op pc en tv altijd prima gedaan dus ik denk dat het de aansluiting van schijf op kabel is die niet meer goed werkt. Nu is dus de vraag hoe krijg ik toch alles van de oude schijf af.

Kabeltje vervangen kan je altijd proberen, en anders wordt het helaas al snel aankoppelen aan een computer (dus de harde schijf uit de behuizing halen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan