Externe harde schijf blijft maar spinnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humblebee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2015
Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Ik wou partities aanmaken via easeUS partition master. Nu had ik per ongeluk tijdens het proces de verkeerde USB eruit getrokken. Toen gaf het programma natuurlijk een fout. Als ik hem nu aansluit blijft het ledje (dat denk ik de activiteit van de HD aangeeft) maar knipperen.
Als ik nu via explorer of easeUS wil kijken dan zeggen ze "reageert niet". Ook via apparaat beheer zie ik de schijf niet.Het knipperen gaat maar door. Ook als ik een uur de HDD aansluit. Is er nu iets onherstelbaar beschadigd, of is er nog een mogelijkheid.
groetjes Rob

En via schijfbeheer?

Alleen partities aanmaken kan daar gewoon, heb je geen andere tool voor nodig.

Zit er een voeding aan de HD? Dan even de HD van stroom afhalen en even laten bijkomen.
Zit er geen voeding aan? Dan zou je hem weer via de usb aan je pc kunnen hangen en dan de pc even opnieuw opstarten.

Kan je hem wel veilig verwijderen via hardware? Dan eerst dat proberen.

Laatst bewerkt:
Als ik in verkenner kijk zie ik hem staan, maar wil ik er dan op klikken om hem veilig te verwijderen,dan komt dat rollend rondje "Windows8" en dan houd hij niet op. Als ik dan nogmaals op de schijf druk wordt verkenner licht grijs en zegt: reageert niet> Ook als ik hem via de USB weer aansluit brand het ledje heel even continue, om daarna begint hij weer te knipperen. In schijfbeheer zie ik alle schijven, behalve deze externe HDD. Trek ik de USB van de HDD eruit hoor ik wel een geluidje dat er iets ontkoppeld wordt (net als bij aansluiten, maar dan zonder een tweede geluidje dat hij herkend wordt), en dan kan ik ook weer gewoon bij verkenner.
Dit is een 2,5 inch schijf zonder voeding.

Laatst bewerkt:
Als ik testdisk draai zonder de HD dan geeft hij bij "create" direct info. Doe ik hetzelfde met de HD aangesloten zegt alleen maar "Please wait..."en verder gaat hij niet. Trek ik dan de USB eruit, dan geeft hij na een aantal seconden weer de info.

Zit er geen voeding aan? Dan zou je hem weer via de usb aan je pc kunnen hangen en dan de pc even opnieuw opstarten.
Al geprobeerd? Dus je pc herstarten MET de externe HD eraan.

Al geprobeerd? Dus je pc herstarten MET de externe HD eraan.

Heb het net even geprobeerd. Werkt niet. Dezelfde uitwerking. Ook als ik andere dingen doe, lijkt het wel als ze langer duren dan zonder de HD eraan.

Externe hd uit de behuizing halen en in/aan een desktop hangen. Kijk of de hd het dan wel doet. Zo ja, dan is er mss wat mis in de aansluiting vd externe behuizing.
Of het zit niet helemaal goed meer aan de binnenkant, je weet maar nooit.

Heb dit zelf ooit eens bij de hand gehad, heb toen een andere behuizing gekocht en dar de schijf in gezet.

Laatst bewerkt:
Externe hd uit de behuizing halen en in/aan een desktop hangen.
Als aanvulling: Als het een Lacie is, wil de interface van de externe behuizing nog wel eens de geest geven. Als dat het geval is kun je losse behuizingen met interface kopen. Prijzen ergens vanaf € 20 meen ik.

Externe hd uit de behuizing halen en in/aan een desktop hangen. Kijk of de hd het dan wel doet. Zo ja, dan is er mss wat mis in de aansluiting vd externe behuizing.
Of het zit niet helemaal goed meer aan de binnenkant, je weet maar nooit.

Heb dit zelf ooit eens bij de hand gehad, heb toen een andere behuizing gekocht en dar de schijf in gezet.

Heb de HDD in een dockingstation van een bekende gezet. Hetzelfde probleem. Blijft hangen in explorer als ik er op klik. En het is een Samsung HDD.
Maar kan een HDD kapot gaan als je hem tijdens partities aanmaken (en naar het NTFS gaan)de spanning eraf haalt?

Niet echt, als de spanning wegvalt gaat de kop in de parkeerstand en als de mbr en de vbr zijn vernaggeld zou je gewoon nog de schijf kunnen zien en bewerken.

Schijf in een PC erbij hangen heeft de voorkeur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan