Dank je wel voor alle moeite die je doet!
Intel Undi is inderdaad vast een netwerk. Ik heb er een keer mee proberen op te starten en dat maakte ik er toen wel uit op. Onder Peripheral setup kan ik niets vinden wat in de buurt komt van de usb poorten, usb controllers, externe apparaten. Ook nergens anders. Meer opties onder Periphal setup dan in de handleiding staan, zijn er niet te vinden. De externe hard disk is inderdaad een usb apparaat. Het maakt niet uit aan welke usb poort ik hem hang en een hub ertussen maakt ook niets uit (toch ook maar geprobeerd ;-) ) Ik heb een floppydisk aan een usbpoort gehangen om te kijken wat er dan gebeurd. Als ik dat doe, kan ik in de bios ook de floppydisk als boot device instellen. Met een opstartdiskette erin, start de laptop vervolgens ook volgens die opstartdiskette op. Ik heb dit geprobeerd, maar weet eigenlijk niet welke conclusie ik hieruit kan trekken.
Tracking device, wordt in de duitse handleiding omschreven als Zeige gerät, en in de Franse handleiding als Dispositif de pointage. Ook met woordenboek, kom ik er niet uit wat ze bedoelen. Mobiele apparaten, aanwijsapparaten, …?? Ik heb naast de harde schijf nog een tweede usb-apparaat, een afstandsbediening, gehangen en dat werkt prima naast elkaar. Zou ook gek zijn als dat niet kon, maar ik probeer maar wat, want “slechts één tracking device” klinkt wel als een beperking. De chinese handleiding heb ik maar gelaten voor wat die is ;-)
Omdat, als het opstarten vastloopt, de laatste regel de Primary master is, vraag ik me af of daar nog een aanwijzing in zit. Zowel bij de laptop die wel goed met externe HD opstart, als bij de probleemlaptop is de Primary master de cd/dvd-writer, maar dat kan ook anders ingesteld worden, bijvoorbeeld op auto (in de standard CMOS setup). Durf ik natuurlijk niet te doen, want ik heb het gevoel dat ik dan iets heel basaals doe, maar ik vraag het me wel af…
Ik heb het niet over hoeven te typen hoor. Ik kon de tekst per pagina kopiëren en plakken en de figuren ook. Erg aardig van je dat je nog verder in de handleiding zou willen duiken, maar dat is een hele kluif en dat vind ik echt te veel gevraagd. Ik heb inmiddels Olidata gemaild, in de hoop dat zij een oplossing weten. Ik blijf zelf nog wel zoeken en hoop dat ik als ik een idee heb dat nog aan je voor mag leggen. Ik durf zelf niet zomaar iets uit te proberen, omdat ik er te weinig vanaf weet en dus dan eigenlijk niet weet wat ik doe.
Heel erg bedankt voor het meedenken en zoeken!
Groetjes, Angela