Externe harde schijf crasht windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2005
Hallo,

Vorige week kocht in een tweedehands pc, packard bell imedia S3720 met windows 7, en toen ik mijn externe harde schijf erop aansloot en de pc terug zette naar fabrieksinstellingen, kreeg ik plots het ene bluescreen na het andere, tot op het moment zelfs dat de pc helemaal gecrasht was.

Uiteindelijk heb ik de pc toch weer voor de zoveelste keer naar fabrieksinstellingen gekregen, maar wel zonder dat de externe harde schijf aangesloten was.

De harde schijf is een Hitachi Touro Desk DX3 van 2Tb die geen enkel probleem gaf met de windows XP op mijn oude pc.

Ik heb gezocht naar drivers, maar vind deze niet direct.

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Jeroen

Je zou kunnen kijken met Event Viewer wat de BSOD's precies veroorzaakt, dan kun je zeker weten of het de externe is.
Hier een handleiding (wel Engels).

Hoi,
HP support.
Volg de aanwijzingen op de site voor de identificatie van jouw product.
Ik ga ervan uit dat je de drivers voor je pc bedoelt.
Je bent er inmiddels wel achter dat je nooit een externe moet aansluiten als je teruggaat naar fabrieksinstellingen.
Probeer de externe eens op een andere pc.

Laatst bewerkt:
Dank je wel, Michi, Mik en Scrapheap voor jullie antwoorden.
Blijkt dus toch niet van de externe harde schijf te komen, want heb het nog steeds na het terugzetten zonder dat die aangesloten was.
Ik stel de vraag dus opnieuw, maar in de juiste categorie.

Kun je het systeem wel zolang draaiende houden om in de logboeken te kijken welke fouten er gemeld worden op het moment van crashen, of helemaal niet..?
Zo niet dan is er wellicht hardware-matig is defect, dat kan het geheugen zijn, de videokaart, voeding, moederbord....

Dan is het zaak om zo kaal mogelijk op te starten, alleen moederbord met cpu en voeding, pc-speaker moet aangesloten zijn ( dus videokaart en ram eruit halen )..
Hoor je BIOS-beeps uit de speaker als je opstart..?
Zo ja, hoeveel en lange of korte beeps en in welke volgorde..?
Zo niet, dan is de kans aanwezig dat het moederbord defect is, danwel de voeding...

Geen beeps, enkel 1 kleine beep van het opstarten.
Waar vind ik die logboeken?
Ik heb de vraag hier opnieuw gesteld ;)

Windows Logboeken.
Plaats het geheugen terug, indien 2 bankjes, dan eerst 1 erin, kijk hoeveel beeps je hoort, indien nog steeds die kleine bij opstarten is het OK, dan de 2e erbij zetten, nog steeds die ene kleine beep, dan OK.
Krijg je meerdere beeps dan is er met die 2e ram iets loos, haal dan de eerste eruit en laat alleen de 2e zitten en kijk of er dan een beep volgt afgezien van die kleine bij opstarten.
Verloopt dat allemaal goed, plaats dan de videokaart terug, ( let op de event. nodige extra voedingsaansluiting ) en start op.
Hoeveel beeps..?

Werkt die HDD wel goed op een andere pc met Win7 of Win8..?
En loopt die pc ook vast als je hem terugzet naar fabrieks-instellingen ( of schoon installeert ) zonder dat die schijf is aangesloten..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan