Externe harde schijf doet het niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinie kok

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hey daar,

Ik heb hier een externe harde schijf. ik had hem geformateerd en dergelijke. (toen deed hij het nog). Ik wou een laptop bij ons thuis opnieuw installeren omdat hij sloom begon te worden.
Alle (BELANGRIJKE BACKUPS) deed ik op deze externe. ik had er XP pro er op gedaan en wou de backups weer terug plaatsen. tot mijn grote schrik zag ik geen harde schijf meer in mijn 'deze computer' staan!!!! ik keek bij schijf beheer en daar stond hij.... niet toegewezen...of niet geïntialiseerd... dit betekend dat ik hem opnieuw moet formateren(terwijl er belangrijke data op zit?) ik ben een beetje in de war hoe dit heb kunnen gebeuren. Ik wil graag weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en of er een mogelijkheid is om die data eraf te halen (daar gaat het mij het meest om). Deze data heeft op mijn pc gezeten dus kan ik niet met een programma iets van data get back ofzo... mijn data terug halen?

Help mij alstubliefd! alle tips/vragen of dergelijke zijn welkom!:thumb:

Gr, vincent

Hallo Vinie,

Probeer je externe harde schijf een op en andere computer aan te sluiten om te kijken of je via die computer wel je data kunt bereiken.

Tdj

Ey, Bedankt voor je reactie! helaas maar nee ook op een andere pc weet ik mijn data op mijn externe hardeschijf niet te bereiken. Nu heb ik een programma gebruikt (Advanced NTFS recovery) deze wist mijn data te vinden maar moest ik OP HET EIND 100 euro lappen dus dat ging hem niet worden. Iemand misschien een idee of een tool hiervoor?

Misschien heeft de schijf wel software nodig. Die kan je meestal vinden op de website van de fabrikant.
Anders moet je met de fabrikant contact opnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan