externe harde schijf doet het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter lativ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lativ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
externe harde schijf 640GB maxtor basics desktop doet het niet.
is nieuw gekocht.
heb windows XP. maar krijg melding dat er geen stuurprogramma's zijn en als ik stuurprogramma's zoek dan krijg ik de melding dat er voldoende stuurprogramma's zijn. beetje tegenstrijdig?

wie kan mij helpen? :rolleyes:

Even hoor, je plugt in via USB en dan krijg je rechtsonder hopelijk "Nieuwe Hardware gevonden".
Toch ??
En Dan ??

Even de drivers voor je moederbord vanaf de website downloaden. Normaliter moet het gewoon doen en zijn er geen drivers voor je externe HDD omdat dit via een Massaopslag gaat, dat je moederbord moet ondersteunen.

Wat nu?

Even kijken wat voor moederbord je hebt, staat op het moederbord en dan naar de website gaan en drivers downloaden en isntalleren.

Even hoor, je plugt in via USB en dan krijg je rechtsonder hopelijk "Nieuwe Hardware gevonden".
Toch ??
En Dan ??

het usb apparaat wordt niet herkend
een van de op deze computer aangesloten apparaten werkt niet goed.
het is onbekend welk apparaat

Probeer voor de zekerheid eens een ander USB poort, misschien aan de achterkant van de PC

Probeer voor de zekerheid eens een ander USB poort, misschien aan de achterkant van de PC

resultaat is hetzelfde

misschien eens op een andere pc proberen, kan misschien een technisch probleem met harde schijf zelf zijn???

Even de drivers voor je moederbord vanaf de website downloaden. Normaliter moet het gewoon doen en zijn er geen drivers voor je externe HDD omdat dit via een Massaopslag gaat, dat je moederbord moet ondersteunen.

Wat nu?

Even kijken wat voor moederbord je hebt, staat op het moederbord en dan naar de website gaan en drivers downloaden en isntalleren.

Heb je al de drivers gedownload voor het moederbord?
Het zou best kunnen dat de drivers van je USB poort niet goed werken. Probeer inderdaad het eens op een andere computer, als ie het daar wel doet dan weet je dat het niet aan je HDD ligt, maar aan je drivers voor je moederbord. Doet ie het daar ook niet, dan kan het zijn dat de HDD brak is. Probeer dan eens een 9pins firewire aansluiting zonder externe voeding aan te sluiten. Misschien dat dat dan wel werkt. 9pins firewire moet wel ondersteund zijn door je moederbord, dus je moet daar een poort voor hebben. 9 van de 10 externe HDD's hebben wel een firewire poort, moet je daar ook controleren of ie 9 pins is.
Als ie 6pins is, dan heb je dus geen voeding, gaat je HDD niet werken zonder externe voeding. Is ie wel 9pins, dan heb je wel voeding via de kabel (pc. 45 watt) en kan je het best controleren.

Hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

kreeg net een melding dat er geen snelle usb-controllers op de pc zouden staan. vrees dat dit de reden is? oplossing ????:shocked:

Geen snelle USB betekend dat er op je moederbord een USB 1.1 aansluiting is (12Mbit/Seconde). Die is niet plug & play vergeleken met de USB aansluiting van nu USB 2.0. Deze USB 2.0 is ook een stuk sneller (480Mbit/Seconde). Daarom dat ie zegt dat de USB sneller kan, omdat er meer data sneller verzonden kan worden dan op dit moment met jouw USB aansluiting. Je kan een PCI kaart erin doen met 4 USB 2.0 poorten, kost zo'n 20 euro bij een lokale computerwinkel. Dan maak je wel optimaal gebruik. Je kan ook een Firewire verbinding maken, die is overigens nog iets sneller maar niet Plug & Play.
Plug & Play betekend eigenlijk, erin doen en windows detecteert automatisch dat er een nieuw apparaat is en installeert de drivers ervoor. Maar in jouw geval blijkbaar niet. Dit moet je handmatig doen.

Ik kocht gisteren een 640GB Maxtor Basics Desktop. Steeds werdt het USB apparaat
niet herkend. Meermaals geprobeerd, telkens niets. Tot ik eens een andere USB-kabel
probeerde (deze van mijn GPS). Toen werkte alles prima. Misschien eens proberen,
alvorens terug naar de winkel te lopen. Groetjes !

Kan inderdaad dat het koppie geen contact meer maakte. Leuk probleem, simpel, zelf nooit gehad. Goed dat je er zelf achter ben gekomen.

probleem is helemaal opgelost. ben ermee naar de winkel geweest en er bleek dus een probleem mee te zijn. heb een andere gekregen en die doet het perfect. toch bedankt allemaal voor jullie hulp ! ! ! :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan