Externe harde schijf doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hoi !

Enige tijd geleden kocht ik bij een computerhandel een 2,5" schijf van 40 gb, met een bijpassende casing van Sweex. De verkoper bood destijds aan deze in mekaar te zetten en via Windows aan te geven.
Ik heb er een aparte voeding bij gebruikt, omdat ik mijn notebook niet wou overbelasten.
Op een gegeven moment sloot ik deze schijf aan, en gebeurde er niks.
Windows gaf geen schijf aan, liet niets zien te zoeken van hardware, en gaf geen enkel signaal, ook niet op andere computers.
Kan het zo zijn dat als ik één keer de schijf heb afgekoppeld via 'hardware veilig verwijderen' dat ie et dan helemaal niet meer doet ?
Is er dan nog een maniet om 'em weer aan de praat te krijgen. Misschien inbouwen op een andere pc ofzo ?
Iemand een idee wat er loos is, en wat ik er aan kan doen.
Ooh ja, mijn garantie is nu al voorbij :( , dus teruggaan en aanspraak maken op reparatie heeft denk ik geen zin....
Greetz,

Tijmen :cool:

zo als ik het lees hou ik het bij 2 mogelijkheden,probeer eens met een andere usb kabel of de voeding van de externe schijf is kapot .(normaal hoor je de schijf draaien als de voeding wordt aangezet)
ps is er een schakelaar aan de achterzijde van de externe?

Geen schakelaar.
Ik zie wel dat ie stroom heeft, dmv een groen lampje.
Misschien ligt et dan wel aan de usb kabel.
Dat ga ik ff testen.
Bedankt !
Greetz,

Tijmen :cool:

Helaas, nadat ik de kabel had vervangen, nog geen resultaat.....

Iemand anders een idee ??

Greetz,

Tijmen

hoor je de schijf draaien?want dat groen lampje wil niet zeggen dat de voeding ok is!bij mij geeft de voeding 2 spanningen namelijk 5V/2A voor het lampje en 12V/2A om de schijf te laten werken.

Hij draait, maar tikt veel.

Volgens mij is de kop kapot ?
Is zoiets te maken ??

Greetz,

Tijmen

daar hij toch uit garantie is zou ik de casing openen en eerst eens kijken of er niets los is,bij een geopende casing kan je ook gemakkelijker horen/zien waar het getik vandaan komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan