externe harde schijf doet t op vista maar niet op werk xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaliyah2nd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2009
Hoi,

gister heb ik een nieuwe externe harde schijf gekocht:). Nou deed ie al vanaf het begin moeilijk, want vista had m geïnstalleerd, maar je zag het niet bij deze computer.:confused: Gelukkig bij schijfbeheer gekeken en daar stond ie in en nou kan ik het in deze computer zien.:thumb:

Nou ben ik op mijn werk en ik sluit de harde schijf aan zegt de pc dat het apparaat niet word herken:evil: ik kan hem niet bij schijfbeheer zien maar wel bij apparaatbeheer als onbekende apparaat onder usb controllers. Zit service pack 3 op de pc en veel restricties..(zover ik dat weet) zit er niet op, want je kan dowloaden in de c schijf komen en alles. Volgens mij hebben we wel een soort eigen netwerk, maar dat moet volgens mij niet uitmaken....

iemand enig idee wat ik moet doen?:( Wil de harde schijf namelijk ook op school gebruiken

heb het zelf opgelost:P

Hoi,

gister heb ik een nieuwe externe harde schijf gekocht:). Nou deed ie al vanaf het begin moeilijk, want vista had m geïnstalleerd, maar je zag het niet bij deze computer.:confused: Gelukkig bij schijfbeheer gekeken en daar stond ie in en nou kan ik het in deze computer zien.:thumb:

Nou ben ik op mijn werk en ik sluit de harde schijf aan zegt de pc dat het apparaat niet word herken:evil: ik kan hem niet bij schijfbeheer zien maar wel bij apparaatbeheer als onbekende apparaat onder usb controllers. Zit service pack 3 op de pc en veel restricties..(zover ik dat weet) zit er niet op, want je kan dowloaden in de c schijf komen en alles. Volgens mij hebben we wel een soort eigen netwerk, maar dat moet volgens mij niet uitmaken....

iemand enig idee wat ik moet doen?:( Wil de harde schijf namelijk ook op school gebruiken

Ik heb het zelf kunnen oplossen voor personen die dezelfde probleem hebben hierbij de oplossing voor mij: bij apparaatbeheer heb ik de onbekende apparaat bij usb controllers gedeïnstalleerd. Wel usb er gewoon ingelaten. Toen ben ik bij configuratiescherm (klasieke weergave) naar de wizard hardware toevoegen gegaan (als het goed is zie je de icoon 'hardware' dat is t) Dat heb ik dus laten uitvoeren en víola....daar was mijn harde schijf:D:D

normaal gesproken dien je de schijf eerst klaar te maaken door te formatteren en dan een drive letter toe te wijzen.
had je dit ook al gedaan ?

neej want de harde schijf is plug en play en thuis had ik het ook niet moeten formatteren. Zodra 't bij schijfbeheer was gevonden kon je zien dat hij 'uitgeschakeld stond' en je moest hem weer 'aandoen' zodra dat was gebeurt had ik de pc opnieuw op laten starten harde schijf erin en hij stond bij mijn computer, thuis dan.
Op werk heb ik gewoon gedaan wat ik hiervoor zei en hij deed t hier ook:) Alleen bij verschillende pc krijgt hij wel een ander letter. Bv bij de balie beneden had ie letter F en mijn werkplek letter E en thuis letter G:shocked: Maar goed hij doet t:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan