Externe harde schijf en steeds andere loopwerkletter ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf aan mijn computer hangen die ik alleen gebruik om filmfragmenten van mijn filmkamera op te slaan. Als ik film ga bewerken schakel ik hem in, de andere tijd staat hij uit.
Het probleem is dat mijn filmsoftware bijhoudt waar de film staat opgeslagen, maar kan deze nu niet meer vinden omdat de harde schijf nadat ik hem ingeschakelt heb steeds een andere loopwerkletter krijgt toegewezen. Ik had in het begin de letter I, na een paar weken J, en nu krijgt hij de letter K toegewezen. A t/m H zijn vaste loopwerkletters.
D.w.z. filmen die ik bewerkt heb toen de ext. HD de letter I of J had, kan het softwareprogramma (JVC) niet meer terugvinden omdat hij ni de letter K heeft. Ik kan het ook niet aangeven in het software-programma waar de filmpjes nu staan. Kan ik niet zelf aangeven welke loopwerkletter ik mijn ext. HD wil geven of is er een andere manier voor dit probleem op te lossen?

Nog even dit: Als ik mem. sticks aansluit worden de letters I en J weer gebruikt, maar met de ext. HD niet meer (krijgt nu alleen maar nog K toegewezen hoewel I en J niet worden gebruikt)

Hoi !

In schijfbeheer de externe HDD een vaste drive-letter toekennen.

Computer - beheren - schijfbeheer.

Greetz,

Harry.

Perfect!
Zo snel een reactie en ik heb het probleem al opgelost.
Echt goed zo'n helpmij forum!
Klasse!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan