Externe harde schijf FAT32 naar NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
543
Hallo,
Ik wil mijn externe harde schijf (Acer HDD) van FAT32 naar NTFS converteren.
Ik heb een mooi programmatje gevonden dat mijn andere drive van NTFS naar FAT32 heeft geconvert , dus ik wou ook dat mijn Acer HDD van FAT naar NTFS geconverteerd werd.
Het programma is AOMEI Partition Assistant.
Als ik mijn E:\ schijf (Acer HDD) heb geselecteerd om te converteren naar NTFS , krijg ik deze error.
Knipsel.jpg

Dus ik denk , misschien zijn er processen die gebruikt worden door mijn schijf.
Taakbeheer:
taak.PNG

Niet echt processen van wat ik denk , dat is van mijn HDD.

Dus ik probeer de HDD uit te werpen , nu krijg ik ook DEZE error.

zucht.PNG

Ik heb dus even gegoogeld en kwam op een programma genaamd "Unlocker" , dit zoekt processen op die verhinderen dat de schijf verwijderd word.

Ik open Unlocker en selecteer de E:\ schijf. Die zegt dat EXPLORER.EXE draait en het blokkert , en als path staat er een link naar de PowerISO map met een of andere .DLL
dus ik druk op "process beïngidgen" , en Explorer windows herstart. Ik kan nogsteeds mijn drive niet verwijderen.

Ik start Unlocker WEER op , en krijg ik dit:
unlocker.PNG

Maar , als ik AOMEI Partition Assistant weer probeer , krijg ik weer dezelfde error.

Foto van mijn drive:
foto.jpg
Het lampje is ook altijd aan...
Weet iemand hoe ik mijn drive ZONDER te formatteren (ik heb heel veel gigabyte aan films , muziek en andere dingen op deze drive staan) mijn drive van FAT naar NTFS can converteren?

Mvg,
Game.

--- EDIT ---

Als ik Windows Verkenner open heb staan , zegt Unlocker dat explorer.exe draait , maar als path geeft hij aan een bestand in de PowerISO map. (een .dll bestand)
 
Laatst bewerkt:
Schijf ontkoppelen en weer aankoppelen.
Als ik dit doe zonder veilig te verwijderen , ben ik meer dan 2 uur bezig met het herstellen van de schijf (dan zijn er sectors beschadigd , ofzo).

Partitie verwijderen? Is dat niet hetzelfde als formatteren? (ben niet bekend met dit :eek:)
 
Wel veilig verwijderen uiteraard, wil dat niet?

Je deelt een schijf eerst in met partities en dan kun je pas formateren, vind het zelf makkelijker maar alleen formateren kan ook, ben je wel alles kwijt, geen andere schijf waar de bestanden eerst op kunnen? anders wordt het toch maar converteren, dan hou je de bestanden.
 
Veilig verwijderen en converteren werkt niet , daarom heb ik dit topic aangemaakt.
 
Als ik dit doe zonder veilig te verwijderen , ben ik meer dan 2 uur bezig met het herstellen van de schijf (dan zijn er sectors beschadigd , ofzo).

Partitie verwijderen? Is dat niet hetzelfde als formatteren? (ben niet bekend met dit :eek:)

Weet iemand hoe ik mijn drive ZONDER te formatteren (ik heb heel veel gigabyte aan films , muziek en andere dingen op deze drive staan) mijn drive van FAT naar NTFS can converteren?

Hmmm.... als het mis gaat.... dan ben je meer dan 2 uur bezig om het terug te halen....
Heb je wel een backup?
Eigenlijk moet je 2x backups hebben.... want je gaat hier een risico mee lopen dat het mis gaat.

PS: als ik zulke meldingen krijg, werk ik meestal van een boot cd ipv vanuit een vaste installatie. Dan lopen er veel minder processen die zo'n schijf kunnen locken.
Hiren's boot CD is er zo een. Effe zoeken.
 
Hmmm.... als het mis gaat.... dan ben je meer dan 2 uur bezig om het terug te halen....
Heb je wel een backup?

Ik heb geen andere drives dan deze (wel ééntje , maar die is vol) , dus ik kan geen backup maken.
ik heb wel iets gezien over Hiren's boot CD , maar ik wil gewoon dat het wérkt (dat converteren) , het heeft gewerkt van NTFS naar FAT32 (getest op die drive die vol zit) , en nu is dus mijn vraag WAAROM het niet werkt!
Safe-Mode doet ook niks.
 
Vergeet het maar zonder backup.... grote kans dat je het kwijt raakt.
Je hebt er verder onvoldoende verstand van... dus ik ga geen aanbevelingen verder doen die zonder backup tot data verlies kunnen leiden.
Geen backup = dom... Sorry maar het is niet anders.
Ik zie de volgende vraag al van jou....
"ik heb geprobeerd om mijn drive van FAT naar NTFS om te zetten .... en nu zijn alle bestanden weg...
HELP!!!!
 
Tja, hier heeft Andre wel gelijk.
Je kunt gewoon het risico niet nemen, zeker als je weinig ervaring hebt met fat32 / ntfs partities, formatteren, enz.
Dé enige veilige manier is: alles overhevelen naar een andere (geleende) disk, dan ntfs formatteren, dan alles terugzetten.
Het kost veel tijd. Misschien een nas aanschaffen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan