externe harde schijf format-probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter keej
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keej

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Ik heb een nieuwe externe harde schijf. Deze is van LaCie en heeft een grootte van 750 GB. Na het aansluiten van de harde schijf zie ik dat er een programma opstaat om de harde schijf te formatteren. Bij eigenschappen van harde schijf staat dat ze 10 MB (9.96 MB) groot is en er 6 MB gebruikt is (het programma). Bestandssysteem is NTFS. Het programma voorziet om te formatteren naar NTFS (ik heb Windows XP, dus dat kan), maar omdat de harde schijf ook bij andere computers gebruikt moet worden wil ik FAT32 gebruiken. Ik vind het wat vreemd dat er staat dat de grootte 10 MB is, maar ik denk dat dit komt omdat de harde schijf nog geformatteerd moet worden. Ik probeer met cmd-prompt te formatteren, en deze zegt dat het volume te klein is voor FAT32 (wss doelend op die 9.96 MB). Ik ga dan vanuit verkenner zelf proberen te formatteren, duid FAT aan en ik krijg een lege FAT-schijf van 10 MB. Maar de schijf zou 750 GB zijn. Heb ik nu iets fout gedaan, is er iets mis met de harde schijf, of is het niet mogelijk om er FAT van te maken en moet ik naar NTFS formatteren?

Kben er net uitgeraakt, hij is nu aan het formatteren. Ik ben hier dus te snel geweest;). De clou was blijkbaar het disk management programma in windows xp, heb via de website van LaCie dit gevonden. Kon daar wel nog niet fat32 aanduiden maar wel één partitie voorzien die ik dan vanuit cmd nu aan het formatteren ben. Dus wss zal het nu goed aflopen.

Hum, ik ben er dus net achter gekomen dat de harde schijf te groot is voor FAT32 (hoewel ik dacht tot 2 TB, maar de Engelse Wikipedia geeft aan dat het maar mogelijk is tot 512 GB). Tenminste in één partitie lukt het dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan