Externe harde schijf formateren en tot 1 schijf maken ipv 2 part

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik heb vandaag van iemand een 40 gig harde schijf gekregen die ik ingebouwd heb in een externe case. Deze aangesloten via usb en de schijf wordt herkend.

Nu blijkt deze harde schijf uit 2 partities te bestaan. Ik heb voor de gever de bestanden die zij nog nodig heeft eea overgezet op cd rom maar nu wil ik beide partities formateren maar dat wordt geweigerd?!

Hoe moet ik dit aanpakken?

En...hoe kan ik binnen XP die 2 partities tot 1 maken of moet ik daarvoor (want die heb ik) van Acronis partition expert installeren?

Wie kan mij helpen?:thumb:
 
Heb je al bij schijfbeheer gekeken of de externe schijf daar wordt aangegeven?
Configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer.
 
Crash; ik heb daar gekeken maar hij wordt daar gewoon herkend een aangegeven als I en J schijf...2 partities dus van elk 18gig netto.

Maar als ik daar ook "forceer" tot formateren krijg ik OOK te horen/lezen dat de schijf in gebruik is????

Ik ben nu bezig om de bestanden te verwijderen, het was een schijf die als C en D schijf diende in een oudere computer...dus op de C schijf (wat nu I is) staan de XP bestanden als Prgfiles en Windows...
 
Crash: t is gelukt; ik heb al de bestanden kunnen verwijderen, toen in computerbeheer de partities verwijdert, en er een nieuw 1 logische schijf van gemaakt.

Ik heb er dus 39 gig netto bij!

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan