Externe Harde Schijf geen driveletter

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Een probleem dat al vele malen besproken is op vele fora, maar ik heb de oplossing voor mijn "geval" nog niet gevonden. Heb een externe harde schijf van Seagate gekocht (Seagate FreeAgent Desk 500G ) en toen ik hem voor het eerst op de pc aansloot werd hij herkend, maar was niet zichtbaar in Deze Computer.

* de externe hd is wel zichtbaar bij "Computer Management -> Disk Management"
* aan de hd wordt geen schijfstation/letter toegekend
* formatteren gaat niet, want ik kan formatteren nergens aanklikken (zie plaatje in Word)

* bij "Apparaatbeheer" staat hij ook bij Schijfstations en na dubbelklikken staat er "Dit apparaat werkt correct"
* rechtsonder op de taakbalk bij "Veilig Hardware verwijderen" stond de externe hd ook erbij, maar nu toevallig niet.

OVERIGE INFO:
* heb Windows XP Home Edition met SP3
* pc heeft USB 2.0
* hd werkt prima op andere computers
* andere USB-apparaten werken prima op de pc

Wie kan/wil mij stap voor stap verder helpen om uit te zoeken hoe ik mijn probleem kan oplossen?

Bij voorbaat dank,
EagleHunter

Bijlagen

Kun je onder schijfbeheer niet gewoon rechtsklikken op de betreffende harddisk en een schijfletter toewijzen dan?

Ik weet niet wat een GPT partitie is maar kun je deze verwijderen en een normaal NTFS volume aanmaken? Dan kun je er met rechts op klikken en een schijfletter toekennen.

@mrmusic en PST:

In mijn bijlage kun je zien dat ik na het rechtsklikken helemaal niets kan aanklikken.
(op 'Help' na dan)

Ik kan dus niets verwijderen, geen partities maken etc.

BELANGRIJK DETAIL:
Ik weet dat deze schijf met name geschikt is voor Mac, maar ik weet dat hij ook onder Windows werkt. Maar hoe.... ?

Moet ik een nieuwe driver installeren? En zo ja; waar kan ik deze downloaden? Ik kan 'm niet vinden op de site van Seagate. Misschien zoek ik niet goed?

Ik ben al een stap verder:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1173978
daar staat:

Start een command prompt en:
tiep: "diskpart"
tiep: "list disk" (je ziet je schijven met een nummer ervoor)
tiep: "select disk 1" (of disk 0, of 2 of 3 enz - kies de schijf in kwestie)
tiep: "clean" (GPT partitie wordt gewist)

Daarna kan je je schijf weer opnieuw partitioneren.

En dat ga ik nu proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan