EagleHunter
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 nov 2001
Een probleem dat al vele malen besproken is op vele fora, maar ik heb de oplossing voor mijn "geval" nog niet gevonden. Heb een externe harde schijf van Seagate gekocht (Seagate FreeAgent Desk 500G ) en toen ik hem voor het eerst op de pc aansloot werd hij herkend, maar was niet zichtbaar in Deze Computer.
* de externe hd is wel zichtbaar bij "Computer Management -> Disk Management"
* aan de hd wordt geen schijfstation/letter toegekend
* formatteren gaat niet, want ik kan formatteren nergens aanklikken (zie plaatje in Word)
* bij "Apparaatbeheer" staat hij ook bij Schijfstations en na dubbelklikken staat er "Dit apparaat werkt correct"
* rechtsonder op de taakbalk bij "Veilig Hardware verwijderen" stond de externe hd ook erbij, maar nu toevallig niet.
OVERIGE INFO:
* heb Windows XP Home Edition met SP3
* pc heeft USB 2.0
* hd werkt prima op andere computers
* andere USB-apparaten werken prima op de pc
Wie kan/wil mij stap voor stap verder helpen om uit te zoeken hoe ik mijn probleem kan oplossen?
Bij voorbaat dank,
EagleHunter
* de externe hd is wel zichtbaar bij "Computer Management -> Disk Management"
* aan de hd wordt geen schijfstation/letter toegekend
* formatteren gaat niet, want ik kan formatteren nergens aanklikken (zie plaatje in Word)
* bij "Apparaatbeheer" staat hij ook bij Schijfstations en na dubbelklikken staat er "Dit apparaat werkt correct"
* rechtsonder op de taakbalk bij "Veilig Hardware verwijderen" stond de externe hd ook erbij, maar nu toevallig niet.
OVERIGE INFO:
* heb Windows XP Home Edition met SP3
* pc heeft USB 2.0
* hd werkt prima op andere computers
* andere USB-apparaten werken prima op de pc
Wie kan/wil mij stap voor stap verder helpen om uit te zoeken hoe ik mijn probleem kan oplossen?
Bij voorbaat dank,
EagleHunter