Externe harde schijf gevallen! Doet niets meer, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning willem

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Ik heb mijn extrne harde schijf laten vallen:confused:; Iomega 750GB. Er staat voor 40-60GB aan foto's op. De schijf start op maar loopt dan direct vast en gaat piepen en tikken. De BIOS ziet 'm niet en hij wordt loeiheet. Hoe krijg ik m'n foto's terug?

Ik denk dat je een dik probleem hebt.
Er is nu niet zo maar even een proggie dat dit oplost voor je en het enige wat ik kan bedenken is je schijf op te sturen naar de fabrikant al zal dit niet onder garantie vallen. De kosten zullen voor jezelf zijn.
Zoals ik het nu lees koelt hij niet meer en is de leeskop kapot.

Laatst bewerkt:
Hi Raymond, ik was er al bang voor. Ik heb al op sites van data recovery's gekeken maar die prijzen liegen er niet om; vanaf 650,- per uur. Op zich heb ik dat wel voor mijn foto's over maar is er een garantie dat ze de foto's terug kunnen halen in zo'n clean room?

Geen garantie, en zeker niet wanneer de disk ook echt fysiek beschadigd is!

Het klinkt logisch dat de leeskop kapot is. Wat adviseren jullie? Naar een data recovery sturen en 1000 eur lappen om te proberen de foto's terug te halen of is dat per definitie een kansloze zaak? Is er een alternatief (oude harde schijf van desktop laten scannen of er nog iets te halen is?)

Je zou eventueel de schijf kunnen inpluggen (Mits het bij de hand ligt) in een Mac. Met Schijf hulpprogramma kan je een IMG maken van je foto's en overige data wat erop staat. Misschien dat het dan wel wil (Detecteerd het wel, wordt niet gemount. Weet niet of je in Schijfbeheer van Windows iets kan zien?)

Ik kan niet in jou zakken kijken maar die labs zijn inderdaad niet goedkoop maar kunnen wel erg veel doen.
Wellicht vooraf een prijs opvragen maar ik zou eerst maar eens contact opnemen met de fabrikant om te kijken of men hem kan repareren. Dit kost je denk ik veel minder.

Ik heb de schijf uit de behuizing gehaald en aangesloten op mijn desktop maar hij ziet 'm niet. Zou dat met een Mac wel lukken?

Heb hier wel 's een USB stick die niet gelezen wordt door Mac. Maar wel herkent wordt in Schijfhulpprogramma. Daarna maak ik er een IMG van, als die klaar is, dan mount ik het. Daarna alle data er terug opgezet (Na formattatie deed de stick het weer :) )

ok, dank voor jullie reacties.:thumb: Ik heb het nummer van Iomega gevonden. Ga ze bellen en hopen dat ze me kunne helpen. Thanx! Goed weekend, groeten Willem

Hou ons even op de hoogte als je wil.
Altijd interessant om te volgen.

Ik heb Iomega gebeld; omdat ik de schijf uit de behuizing heb gehaald heb ik geen garantie meer. Nou is dat het minste van mijn problemen. Het enige wat zij kunnen doen is de schijf naar een cleanlab sturen en proberen data terug te halen. Ik heb de schijf nu naar een data recovery bedrijf gebracht in Rotterdam; hardeschijvendokter.nl. Aardige en handige kerel. Kost ook minimaal 1.000 eur maar veel goedkoper wordt dat toch niet ben ik bang. Anyway, ik hou jullie op de hoogte of het hem gaat lukken! In ieder geval erg bedankt voor jullie tips! Groeten Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan