Externe Harde schijf gewist/verwijderd, zonder eraan te zijn geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.

C van Duijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Klinkt misschien vreemd, maar geloof me, zo zat ik zelf ook te kijken..

Heb een externe harde schijf, niet zo heel oud, van WD, 1TB.. Gisteren (26-02-2009) was ik toevallig nog in die schijf bezig geweest, heb wat rondgespeurd en wat dingen bekeken, en zoals altijd gewoon afgesloten.. (overigens zit deze harde schijf altijd vast aan mijn PC)

Echter, vandaag wilde ik weer kijken in mijn harde schijf, bleek ineens de naam weer te staan als standaard, dus in mijn geval Station G:\ (daarvoor had ik em een andere naam aangemeten, zodat ik em kon herkennen) .. Nu weet ik werkelijk waar niet, hoe dit in godsnaam mogelijk is, dat die schijf eigenlijk gewist is of opnieuw gestart is, zonder dat ik hem ook maar enigszins de opdracht heb gegeven ertoe of eraan gezeten heb.. Nu heb ik thuis al nagevraagd, of iemand van de familie eraan had gezeten.. Enige die tussen de middag even op deze PC heeft gezeten, is mijn moeder, alleen die heeft vrij weinig verstand ervan en gebruikt alleen internet ervoor..

Ben eigenlijk dus best wel wanhopig op het moment, want er stonden veel belangrijke en veel grote bestanden op, zoals mijn muziek en belangrijke tekstbestanden.. Heb al een systeemherstel gedaan, echter werkt dit niet (naar gisteren toe dus).. Als ik em verder wil laten herstellen, geeft die al direct aan, dat dan Station G:\ niet meehersteld word.. Heb daarnaast ook een vriend om hulp gevraagd, echter wist die het verder ook niet meer (deze heeft me dan ook hier naartoe verwezen)..

Is er eventueel nog een manier om wat ervan terug te krijgen, zonder er echt een smak geld voor kwijt te zijn? Of dat iemand zegt van, dat kan daar aan liggen, gewoon dit doen en klaar? Hoop het in ieder geval wel, want ben eigenlijk ten einde raad..

Alvast bedankt uiteraard en ik zie uit naar de reacties..

Erg vervelend, ik heb het ook eens met een WD externe schijf gehad.
Met Testdisk kon ik alle data gelukkig weer herstellen.

Opgelost

Heel erg vreemd dit allemaal, maar had nu wederom maar me PC uitgezet.. Daarna weer aan gezet.. Keek weer daar waar mijn harde schijf stond, en ineens is alles er weer... :confused: :eek:

Weet niet wat ermee gebeurd is of wat het veroorzaakte, maar ben blij dat alles er nog is... Snel maar ff wat dingen updaten en dergelijke.. Toch bedankt voor de reactie.. Blij toe dat ik geen verdere acties heb hoeven ondernemen zo.. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan