Externe harde schijf haalt beloofde snelheid niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Beste,

Twee weken geleden is er een glas drinken over mijn computer gegaan, we hebben alles goed drooggeblazen (incl binnenkant etc) en vandaag heb ik hem weer voor het eerst aangezet, hij werkt! :) Ik had een externe harde schijf (WD MyBook 2TB) besteld en deze is vandaag binnengekomen. Ik heb hem aangesloten en de software zn werk laten doen om mn interne harde schijf te backuppen.

Nu heb ik twee vragen:

Op de site beloofd WD dat de harde schijf 5gb/s kan schrijven en lezen via usb 3.0, ik heb het bijgeleverde (usb 3.0) kabeltje aangesloten op de schijf en op een 3.0 poort in mn pc, maar volgens mij haalt hij de 5 gb/s bij lange na niet. Hij heeft in een half uur 30 gb geschreven. Nu vind ik dit geen probleem, want dan is de volledige schijf alsnog in 4 uur gebackupt, maar ik wilde eigenlijk wel graag weten of dit wel klopt? Of ligt het misschien aan de interne harde schijf in mn pc?

Verder is de software momenteel aan het backuppen en hij heeft nu 258,3 GB (linkse rode cirkel op de afbeelding onder dit bericht) al "gekopierd", daarvan is maar 30,34 GB (bovenste cirkel) echt gebackupt, dat kan ik ook zien in windows verkenner. Er is dan nog 227,95 GB (cirkel rechtsonder) waarvan geen backup gemaakt is. Dit zijn vooral grote bestanden (neem ik aan als het er maar 270 zijn) Wordt dit nadat alle kleine bestanden gekopieerd zijn alsnog gebackupt of werkt dat anders? Want ik wil wel graag alles backuppen

mybook.png

Bvd,

Jesse

5Gb/s (=0.625GB/s) is de specificatie van USB3.0, dus hoeveel er theoretisch over USB3.0 gepompt kan worden. Dat zegt dus niet dat de harde schijf ook zo snel is dat die de gehele bandbreedte kan vullen.

Goedemorgen jesse123,

Aangezien het om een externe hdd gaat heeft dit weinig met werkgeheugen te maken daarom even je vraag naar de juiste sectie verplaatst.Succes met je vraag:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan