Externe harde schijf inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hallo,

Ik heb een tijd een Toshiba 320 GB externe harde schijf gehad en die is helaas kapot gegaan. De harde schijf zelf doet het gelukkig nog (anders was ik al mijn data kwijt) en ik heb hem nu ingebouwd in de PC. Hij zit als Slave onder mijn normale harde schijf. Ik zie hem bij systeembeheer staan maar niet bij verkenner. Er lijkt ook geen Bestandssysteem op te staan. Ik kan geen letter of paden toewijzen, het enige dat ik kan is de partitie verwijderen en dat wil ik niet. Ik wil de data behouden.

Mijn C-schijf heeft de jumper op CS enabled staan omdat ik niet kon ontdekken hoe ik hem op Master with Slave kon zetten.
De 2de harde schijf staat op Slave.

Ik begrijp dus even niet wat ik fout doe.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd de tweede schijf ook op CS (CableSelect) te zetten?

Hoi,

Heb je al geprobeerd in schijfbeheer te 'rechtsklikken' op de schijfaanduiding en er een volumenaam (schijfletter) aan toe te wijzen?

Ja, deze opties zijn echter allemaal grijs. Alleen Partitie Verwijderen kan ik aanklikken, en dat is niet de bedoeling.(zie plaatje)

Ik heb net de C schijf op master gezet en de 2de op Cable Select. Ook dit had geen nut.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de schijf een eigen schijfindeling gebruikt, dan wel dat de schijfindeling kapot is.
Das mijn gok hoor...

Nou ... die 'eigen' schijfindeling klopt niet.
Maar mogelijk is er wel iets 'defect'

Nu weet ik, dat je het MBR (Master Boot Record) kunt herstellen.
Maar da's al lang geleden, dus hoe ......

Wellicht some one else

Nou ... die 'eigen' schijfindeling klopt niet.
Maar mogelijk is er wel iets 'defect'

Nu weet ik, dat je het MBR (Master Boot Record) kunt herstellen.
Maar da's al lang geleden, dus hoe ......

Wellicht some one else
eigen is het niet.
Maar misschient ext2 of iets dergelijks.
Logisch is dat alleen niet.
Ik heb me nooit zo verdiept welke types externe harde schijven er zijn. Ik gaf het meer als mogelijkheid.

Ik vond het andere logischer: schijfindeling een beetje verziekt/beschadigd.
MBR is zover ik weet alleen als je algeheel problemen hebt. Niet voor problemen met 1 schifj.

ik begin het een beetje somber in te zien... Ik had die data graag gehad...
Ik weet dat zo'n ding alleen voor back-up is, maar uiteraard realiseer je je dat pas als je niet meer bij de data komt..

Ik ga morgen maar even langs de Paradigit, wellicht kunnen zij het voor me fixen.
Als men nog suggesties heeft, hoor ik het uiteraard graag.

Van de externe harde schijf een dynamische schijf maken zal wel geen nut hebben?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan