Externe harde schijf krijgt, hoop ik geen electriciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

cannamon

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Heb een WD van 500 giga, met 7.000 foto's op.
Deze stond bij mijn vriendin, ik vroeg haar deze mee te brengen naar mij thuis, ze kwam hier aan met een soepketel (die ze ook moest terug brengen(lach niet)) met daar in de harde schijf.
Ze is te voet tot bij mij gekomen door de vrieskou (100m).
Ik heb de harde schijf in de stekker gestoken en er gebeurde niets, het is te zeggen, in de voeding ging heel even het groene lichtje flauw branden en ging terug uit, dit gebeurd elke keer ik ze insteek. Verder niets.
Ik hoop dat de voeding stuk is en niet de HD.
Help mij, helpmij.nl
Met vriendelijke groet :(

Je moet ook een harde schijf niet in een ketel soep leggen en meenemen!!!:p

Hij kan door de kou een goede kou op hebben gevangen.. waarna als je hem warmer gemaakt heb.. door op temperatuur te komen weer gaat doen...

of je meissie heeft hem perongeluk laten vallen en dan kan die kapot.. en wat dat is dan geen idee..

Hij kan door de kou een goede kou op hebben gevangen.. waarna als je hem warmer gemaakt heb.. door op temperatuur te komen weer gaat doen...

of je meissie heeft hem perongeluk laten vallen en dan kan die kapot.. en wat dat is dan geen idee..

Bedankt, heb ze warmer gelegd (de HD niet men vriendin) zal iets weten te zeggen.:thumb:

Bedankt, heb ze warmer gelegd (de HD niet men vriendin) zal iets weten te zeggen.:thumb:

de gegevens zijn zowieoz niet weg;) die staan nog mooi op de platters

echter de voeding is idd nog even afwachten wat die gaat doen.

eetsmakelijk met de soep he;)

de gegevens zijn zowieoz niet weg;) die staan nog mooi op de platters

echter de voeding is idd nog even afwachten wat die gaat doen.

eetsmakelijk met de soep he;)

Bedankt,
maar hoe krijg je die gegevens terug?:o

Hoi !

Een groot aantal van de WD- externe HDD's is geleverd met een verkeerde voeding, die er snel mee stopt.

Onder garantie terug te brengen, alle verkopers zijn op de hoogte (althans in NL).

Maar: je gegevens ben je kwijt, want de nieuwe voeding past niet op de oudere schijven; een volledig andere aansluiting.

Greetz,

Harry.

harry snor
een vriend van mij stak zijn usb harde schijf in een usb poort die per ongeluk was aangesloten op een verkeerde moederbord aansluiting, van het geluid geloof ik.

die had een heel ander voltage natuurlijk.
en ja hoor het ding wilde niet meer aan en gaf foutmeldingen.
alle gegevens waren nog te redden.
een paar maanden later liet hij zijn harde schijfje vallen.(nog steeds dezelfde)
en daar konden ook de platters met gegevens nog gered van worden.

oftewel die gegevens gaan niet zomaar verloren.

Hallo

Vermelding van ouderdom was ook nuttig geweest , indien garantie deze uiteraard claimen...

Maar :

Voor mij is het niet echt duidelijk of de betrokken voeding slechts 1 enkele spanning afleverd (12V) of 2 uitgangsspanningen (12V & 5V).

Uiteraard is dit vermeld op de onderzijde van de adaptor .

Mits je vermeld dat er een "even het groene lichtje flauw...etc..." vermoed ik dat dit een standaard 12V geschakelde voeding betreft.

Een snelle test om zo'n voeding te testen , is deze eens te belasten d.m.v. een lampje van b.v.b. 12V/10W , en de uitgangsspanning te controleren d.m.v. multimeter.

Veel voorkomende fout is ... weerom en volgens de summiere symptomen ... uitgangscondensatoren uitgedroogd --> deze vervangen is meestal voldoende en kost een appel en een ei.

Het moeilijkste is meestal deze voeding te openen zonder nog meer schade te veroorzaken.(gelijmde behuizing)

Uiteraard zijn er in dergelijke voedingen dodelijke spanningen aanwezig , en indien al het bovenstaande voor u chinees is , zou je altijd een lokale t.v. technieker deze voeding kunnen laten bekijken , of een nieuw exemplaar aanschaffen.

Uitgangsspanning , polariteit en totale vermogen controleren bij aankoop nieuwe voeding.

Peter

Hoi

@emile: je hebt gelijk, dat weet ik echt ook wel !

Maar als je garantie claimt (zoals ik voor mezelf en ik voor een tiental klanten gedaan heb) moet je de schijf die je hebt inleveren !

En openmaken is geen item, dan is n.l je garantie vervallen.

Greetz,

Harry.

Hoi

@emile: je hebt gelijk, dat weet ik echt ook wel !

Maar als je garantie claimt (zoals ik voor mezelf en ik voor een tiental klanten gedaan heb) moet je de schijf die je hebt inleveren !

En openmaken is geen item, dan is n.l je garantie vervallen.

Greetz,

Harry.

oke maarj e doet voorkomen alsof hij zijn 7000 foto's nooit meer zal kunnen openen.

lees u vorige bericht.

Hallo

Vermelding van ouderdom was ook nuttig geweest , indien garantie deze uiteraard claimen...

Maar :

Voor mij is het niet echt duidelijk of de betrokken voeding slechts 1 enkele spanning afleverd (12V) of 2 uitgangsspanningen (12V & 5V).

Uiteraard is dit vermeld op de onderzijde van de adaptor .

Mits je vermeld dat er een "even het groene lichtje flauw...etc..." vermoed ik dat dit een standaard 12V geschakelde voeding betreft.

Een snelle test om zo'n voeding te testen , is deze eens te belasten d.m.v. een lampje van b.v.b. 12V/10W , en de uitgangsspanning te controleren d.m.v. multimeter.

Veel voorkomende fout is ... weerom en volgens de summiere symptomen ... uitgangscondensatoren uitgedroogd --> deze vervangen is meestal voldoende en kost een appel en een ei.

Het moeilijkste is meestal deze voeding te openen zonder nog meer schade te veroorzaken.(gelijmde behuizing)

Uiteraard zijn er in dergelijke voedingen dodelijke spanningen aanwezig , en indien al het bovenstaande voor u chinees is , zou je altijd een lokale t.v. technieker deze voeding kunnen laten bekijken , of een nieuw exemplaar aanschaffen.

Uitgangsspanning , polariteit en totale vermogen controleren bij aankoop nieuwe voeding.

Peter

Hallo,
De harde schijf is ongeveer 10 maanden oud en de gegevens die ik heb zijn :
De voeding :ac adaptor 120/230 V wisselstroom ( 50/60 Hz ) (let wel is 5 pins uitgang.)

De HD WD Elements Desktop WDE1U5000 - Vaste schijf - 500 GB - extern - Hi-Speed USB - 7200 tpm

Zou ik deze voeding ergens appart kunnen aankopen? Op internet vind ik er niets over terug.

Hoi !

Garantie dus !

Ik zou naar de leverancier gaan en vragen of er een mogelijkheid is je gegevens bij hun even over te zetten.

Nogmaals: WD is op de hoogte van dit probleem, dus hopelijk hoef je alleen wat voor het overzetten te betalen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Garantie dus !

Ik zou naar de leverancier gaan en vragen of er een mogelijkheid is je gegevens bij hun even over te zetten.

Nogmaals: WD is op de hoogte van dit probleem, dus hopelijk hoef je alleen wat voor het overzetten te betalen.

Greetz,

Harry.
Nooit koop ik hardware in een winkelketen, eenmaal maak ik een uitzondering, ik heb die HD gekocht in de Carrefour hier in België.
Die kennen daar zoveel van computers als ik van kernfysica.
Geen hersteldienst enz. Als ik die HD daar binnenbreng sturen ze die op naar WD ofzo en zal ik waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen, maar mijn gegevens ben ik dan gegarandeerd kwijt.
Die gegevens (foto's) zijn me heel dierbaar, het zijn de foto's van men dochtertje van haar geboorte tot nu.
Ik had men vriendin gevraagd de HD te brengen om deze foto's op DVD te branden en zo een backup te hebben.
Ik denk erover dezelfde HD te kopen en dan die voeding te gebruiken in de hoop dat het de voeding is die kapot is en anders tja een paar winkels aflopen in de hoop een adapter of een goede ziel te vinden die me kan en wil helpen.
U ziet het hele probleem is eigenlijk dat ik die HD in een grootwarenhuis gekocht heb.
In ieder geval bedankt voor jullie goede raad.

Hoi !

Dan pak je toch je verlies ?

Open de WD-box, haal de HDD eruit en hang 'm in je desktop.

Kopieer al wat je wilt bewaren, zet het terug in elkaar en retourneer alsnog onder RMA.

Zelfde HDD kopen is geen optie: de voedings-aansluiting is echt kompleet anders

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dan pak je toch je verlies ?

Open de WD-box, haal de HDD eruit en hang 'm in je desktop.

Kopieer al wat je wilt bewaren, zet het terug in elkaar en retourneer alsnog onder RMA.

Zelfde HDD kopen is geen optie: de voedings-aansluiting is echt kompleet anders

Greetz,

Harry.

yo,
Ik ben wel bereid mijn verlies te nemen hoor, als ik het goed begrijp zit er in dat aluminiumkastje dus een gewone harde schijf dewelke ik in een desktop kan aansluiten.
Hoe zit het dan met de voeding en de hdi kabel passen die dan?

Hoi !

Zit een gewone IDE-schijf in; is normaal aan te sluiten op iedere PC met een vrij IDE-slot !

Voeding is de normale aansluiting zoals bij iedere andere IDE-schijf.

Greetz,

Harry.

Bij WD is het probleem gekend, heb dus een nummer moeten bellen dat onbereikbaar is via mobieltje;
Nu heb ik het probleem gemeld ongeveer 3 weken geleden en heb nog steeds geen reactie gehad.
Het zou de adaptor zijn. (laat ons hopen).
Ze hebben al mijn gegevens en ik wacht (nog steeds).
Ik wil een nieuwe adaptor, geen nieuwe schijf, ik moet men fotoos terug hebben.

Hoi !

Tja, dan gaat het in Belgie toch anders dan hier !

Ik heb gewoon mijn leverancier (Alternate gebeld.

Probleem was al bekend, dus er even langs (laten) rijden en een nieuwe terug gekregen !

Met minder had ik ook geen genoegen genomen !

Heb je nu al je foto's veilig gesteld ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan