Externe harde schijf laten vallen - wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Hallo!

Een tijd geleden heb ik mijn externe harde schijf laten vallen. Geschrokken probeerde ik meteen of hij het nog deed. Dat was gelukkig het geval. De computer herkent de harde schijf, en er klonken geen gekke geluiden. Het gekke is: alle bestanden werken nog, behalve de map foto's. Laat dat nu net de map zijn die ik (nog) niet geback-upt had...

Als ik de map open, zegt de computer alleen dat ik de schijf moet formatteren. Dan klik op op 'nee', maar zo kom ik niet veel verder...

Weet iemand wat er precies mis is en wat ik eraan kan doen?

Kan ik zelf iets repareren, helpt een recoveryprogramma of moet ik zo'n (vreselijk duur) data recovery bureau inschakelen?

Alvast heel veel dank!

Probeer eens zo'n recovery programma! Zoals Recuva?

Een beetje een late reactie, maar Recuva was een hele goede tip! Ik heb weliswaar niet alles, maar wel veel foto's weer teruggekregen. Dus: hartstikke bedankt! :thumb:

Mooi, Recuva, schoot het in mijn hoofd, die kende ik nog. Maar als je nog meer bestanden terug wilt halen, kun je nog proberen om naar andere programma's te gaan kijken, gewoon "Googlelen".
Mooi dat je nog veel foto's hebt kunnen redden.
Hierbij ook gelijk een tip: probeer om back-ups te maken op een andere schijf, zo voorkom je vaak problemen zoals deze. Zelf doe ik het ook niet, maar dat is ook omdat ik te weinig schijfruimte heb en voor mij maakt het ook niet zo heel erg veel uit als mijn schijf crasht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan