externe harde schijf lidl//aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
hallo

Volgende week worden in zowel de aldi als in de lidl externe harde schijven van 500 giga verkocht. Nu is mijn vraag: welke is de beste, die van de aldi of die van de lidl?
Hier volgen de specs:

ALDI

Externe harde schijf 500 GB
merk: MEDION

€ 99,99
- in aluminium design
- 500 GB opslagcapaciteit
- 8 MB cache
- 7200 tpm
- eSATA-interface: overdrachtsnelheid 1200MBit/sec.
- Incl. USB-kabel
- Incl. netadapter
- Incl. voetsteun
- SYSTEEMVEREISTEN: Windows XP/Vista®

3 jaar garantie

incl. 0,40 EUR Recupel

http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm

_________________________________________________________________________________
LIDL

merk: TARGA
€ 149
500 gb netwerkaansluiting,
hoogwaardige roestvrij stalen behuizing,
interface ultra ATA/100, met oververhittingbeveiliging dankzij de geruisloze ultra-cool 75 mm-ventilator
7.200t/m,
8 MB cache-geheugen,
aansluiting USB 2.0 (neerwaarts compatibel met USB 1.1) en RJ45 (voor netwerk, geformatteerd voor Window r XP/2000 en Windows Vista, incl. voeding, voet, usb- en RJ45 kabel, afmetingen, ca. 21X12X5 cm

3 jaar garantie

Laatst bewerkt:
Ik zou zonder twijfel kiezen voor de tweede, van de Lidl dus!

Zijn allebei ongetwijfeld prima schijven, maar de tweede heeft niet alleen een USB aansluiting, maar ook een netwerk aansluiting!!

Die kun je dus ook met een kabel aan je router hangen zodat elke pc in het netwerk er gebruik van kan maken!!
Is normaal een redelijk dkre optie!!

Ik zou zonder twijfel kiezen voor de tweede, van de Lidl dus!

Zijn allebei ongetwijfeld prima schijven, maar de tweede heeft niet alleen een USB aansluiting, maar ook een netwerk aansluiting!!

Die kun je dus ook met een kabel aan je router hangen zodat elke pc in het netwerk er gebruik van kan maken!!
Is normaal een redelijk dkre optie!!

Maar weet je van te voren al dat je deze optie niet nodig hebt. Dan lekker voor de bovenste gaan.;)

Dan zou ik toch nog voor de tweede gaan, deze extra optie is echt heel erg handig en kan ook in de toekomst van pas komen.
Je harddisk is dan ook te benaderen vanaf andere pc's zonder dat de pc waaraan de schijf hangt aan staat!

Van af 03-04 bij de LIDL

hallo

Volgende week worden in zowel de aldi als in de lidl externe harde schijven van 500 giga verkocht. Nu is mijn vraag: welke is de beste, die van de aldi of die van de lidl?
Hier volgen de specs:

ALDI

Externe harde schijf 500 GB
merk: MEDION

€ 99,99
- in aluminium design
- 500 GB opslagcapaciteit
- 8 MB cache
- 7200 tpm
- eSATA-interface: overdrachtsnelheid 1200MBit/sec.
- Incl. USB-kabel
- Incl. netadapter
- Incl. voetsteun
- SYSTEEMVEREISTEN: Windows XP/Vista®

3 jaar garantie

incl. 0,40 EUR Recupel

http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm

_________________________________________________________________________________
LIDL

merk: TARGA
€ 149
500 gb netwerkaansluiting,
hoogwaardige roestvrij stalen behuizing,
interface ultra ATA/100, met oververhittingbeveiliging dankzij de geruisloze ultra-cool 75 mm-ventilator
7.200t/m,
8 MB cache-geheugen,
aansluiting USB 2.0 (neerwaarts compatibel met USB 1.1) en RJ45 (voor netwerk, geformatteerd voor Window r XP/2000 en Windows Vista, incl. voeding, voet, usb- en RJ45 kabel, afmetingen, ca. 21X12X5 cm

3 jaar garantie

Ik zou nou helemaal voor de Externe harde schijf van de LIDL gaan met:

500 GB! (8 MB Cache)
Aansluitingen: usb 2.0 (1.1 compatibel), e-SATA en RJ45 voor netwerk
Thermobescherming door Ultra-Cool-ventilator
7.200 rpm
NTFS-geformatteerd voor Windows XP/2000 en Windows Vista
Ultra ATA/100-ingang
Hoogwaardige rvs behuizing
Geluidsarm

vanaf 03-04-2008

Voor maar 129Euro!!!:thumb:

Laatst bewerkt:
ALDI / MEDION harddisk niet kopen !!

Beter (te) laat gereageerd dan nooit..... Maar wellicht hebben de volgende kopers iets aan deze informatie.

De Medion externe disk is totaal ongeschikt !! Alhoewel wordt beweerd dat deze na 10 minuten automatisch uit gaat. IS DAT BESLIST NIET het geval. De schijf wordt derhalve zo heet, dat hij nagenoeg niet meer is vast te pakken.

Garantie? Vergeet het maar. Ik heb mij direct bij de Aldi vervoegd. Werd niet omgeruild. De schijf is daarna een paar maal door mij (gratis) naar Medion gezonden. Maar steeds kwam de schijf weer terug met de melding dat hij wel uit zou gaan. Ik heb het opgelost door een verlengstukje op de wandcontactdoos te plaatsen met schakelaar. Maar die vergeet ik wel eens uit te zetten, waardoor de schijf de volgende ochtend echt gloeiend heet is.

Recent heb ik weer contact opgenomen met Medion en de veronderstelling uitgesproken dat de schijf vermoedelijk wel uitgaat in combinatie met de Aldi / Medion computer. De schijf kan daar namelijk bovenop worden geïntegreerd. Ik moest de schijf dus maar weer - voor de zoveelste maal - opsturen. Ik heb niets meer van mij laten horen.....

Lidl aanbiedingen

Ingaande 2 maart 2009 heeft Lidl en tweetal harddisk's in de aanbieding. Ik weet niets te zeggen over de kwaliteit, maar dit is de informatie:

500 GB Externe harde schijf €69,99
Opslag capaciteit 500 GB. Aansluitingen: USB 2.0 (1.1 compatibel) en eSata. 7.200 tpm. NTFS geformatteerd voor Windows XP/2000/Vista. Eenvoudig in gebruik, zeer geschikt als backup.

320 GB Externe harde schijf €49,99
Opslag capaciteit 320 GB. Aansluitingen: USB 2.0 (1.1 compatibel) en eSata. 7.200 tpm. NTFS geformatteerd voor Windows XP/2000/Vista. Eenvoudig in gebruik, zeer geschikt als backup.

Meer informatie op:
http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0...undefined&PARAMS2=undefined&SPCAREA=undefined

Laatst bewerkt:
Topics uit 2007 zijn niet actueel en derhalve hoeft er niet op gereageerd te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan