Externe Harde schijf met eSata probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilberg

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb onlangs een externe harde schijf met USB en eSata aansluiting gekocht (Verbatim 47527, 7200 rpm, 1,5 TB). Prima schijf maar wel één groot probleem:
USB werkt prima, maar eSata geeft problemen.
Ik heb 'm aangesloten op mijn Acer Aspire 8930g laptop die een eSata aansluiting heeft. Mijn laptop draait op Vista Home (SP2).

Wanneer ik mijn HD aansluit en inschakel én start daarna mijn laptop op, dan loopt de laptop vast.
Wanneer ik mijn HD inschakel nadat ik op "mijn bureaublad" ben aanbeland, is er niets aan de hand. Ik krijg dan wel een melding: "wanneer dit een poort-multiplier apparaat is, is alleen poort 0 actief".

Wanneer ik daarna ga hobby-en met mijn DJ software, gaat dat een aantal minuten goed, maar dan loopt mijn laptop weer vast. Voor alle duidelijkheid: De HD staat dus voor ongeveer 400 GB vol met videoclips en MP3's.

Ik heb ook al ontdekt dat dergelijke problemen zich NIET voordoen wanneer ik mijn HD via USB aansluit..... maar juist vanwege de snelle eSata aansluiting heb ik deze HD gekocht !!!

Wie weet wat er aan de hand kan zijn ?:(

Zoals je zegt de Esata ik haal op usb 2.0 met mijn wd passport 320GB snelheden van 26mb/s dus ik denk dat Usb 2,0 niks moet uitmaken

Je zegt dus eigenlijk dat die eSata aansluiting eigenlijk "niks" is.....:shocked:

Ik heb er geen ervaring mee tot zover denk ik dat usb 2 en esata bijna evensnelle snelheid krijgen

Da's dan erg raar. Volgens onderzoek zou je met een eSata schijf/aansluiting ongeveer een 7x snellere overdracht moeten kunnen krijgen.
Los daarvan is jouw advies géén oplossing..... Dat is hetzelfde als een lekke band hebben met je fiets en dan als oplossing te horen krijgen dat je moet gaan lopen.

Ik wil een echte oplossing. WAAR moet ik gaan "plakken" ?;)

Ik heb op dit moment nog géén echte oplossing gelezen.
Wie helpt me op weg ?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan