Externe harde schijf moet geformatteerd worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyKok

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo,

Een tijdje geleden was er niks aan de hand met mijn externe harde schijf. Ineens doet hij het niet meer en als je hem wilt openen zegt hij: " You need to format the disk in drive F: before you can use it. Do you want to format it?
Format disk Cancel

Maar er staan belangrijke bestanden op.
Ik heb Windows 7.
Kan iemand me helpen?

Jeremy Kok

Hallo,

Een tijdje geleden was er niks aan de hand met mijn externe harde schijf. Ineens doet hij het niet meer en als je hem wilt openen zegt hij: " You need to format the disk in drive F: before you can use it. Do you want to format it?
Format disk Cancel

Maar er staan belangrijke bestanden op.
Ik heb Windows 7.
Kan iemand me helpen?

Jeremy Kok

kan je niet backuppe? starten via de windows cd oid?

probeer dit eens:

rechtermuisknop op het station en dan verkennen selecteren. Waarschijnlijk kun je nu je bestanden kopieren en daarna formatteren.

redmar

Probeer windows verkenner eerst eens te starten en daarna naar de externe harde schijf te browsen.

en via "deze computer" ook niet?

In dat geval heb ik alleen nog een "last-resort" middel. Je kunt je harde schijf formatteren, maar wel de snel formatteren optie kiezen!

Hierna moet je er HELEMAAL niks op zetten!!! Er zijn dan meerdere programma's op internet waarmee je de bestanden kunt uitlezen. Recuva van piriform is er 1 van.

Maar voordat je dit probeert kan ik je aanraden om een alternatieve verkenner te proberen. Ik geloof dat Total Commander er zo eentje is.

redmar

en via "deze computer" ook niet?

In dat geval heb ik alleen nog een "last-resort" middel. Je kunt je harde schijf formatteren, maar wel de snel formatteren optie kiezen!

Hierna moet je er HELEMAAL niks op zetten!!! Er zijn dan meerdere programma's op internet waarmee je de bestanden kunt uitlezen. Recuva van piriform is er 1 van.

Maar voordat je dit probeert kan ik je aanraden om een alternatieve verkenner te proberen. Ik geloof dat Total Commander er zo eentje is.

redmar

Total Commander is er niet voor 64 bit, maar er staan belangrijke bestanden op die schijf, en Recuva heb ik al geprobeerd, maar dan vindt hij alleen maar mappen en vreemde bestanden maar niet de goede.

Ik heb nog een idee! Net binnen geschoten.

Heb je al geprobeerd om met de rechtermuis knop op het station te klikken, dan eigenschappen>extra => schijf op fouten controleren.

Wellicht dat je het hiermee fixt.

redmar

Ik heb nog een idee! Net binnen geschoten.

Heb je al geprobeerd om met de rechtermuis knop op het station te klikken, dan eigenschappen>extra => schijf op fouten controleren.

Wellicht dat je het hiermee fixt.

redmar

Dat had ik al geprobeerd, maar hij zegt dat hij daarvoor ook geformatteerd moet worden:(

Oplossing

ik zit al een tijd met precies hetzelfde probleem
maar ik heb een oplossing (die voor mij werkte in ieder geval)
vervang de usb kabel die van je schijf naar de pc gaat.
koop gewoon een nieuwe (kost bijna niets)

bij mij werkt alles weer

@nietsnik:Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Oude topics mogen met rust gelaten worden.Na een jaar lijkt het voor de ts'r wel opgelost.En zo niet dan neemt ts'r probleem niet serieus.
Aangezien jou voorstel een mogelijke oplossing is zal ik het laten staan.Wel graag volgende keer naar datum kijken.

Deze gaat nu op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan