Externe harde schijf moet geformatteerd worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanGenne24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Hallo

Ik heb een apart probleem. Ik heb mijn harde schijf bij aanschaf al geformatteerd naar NTFS, en heb er nu bijna een jaar lang plezier van gehad.
Hij werkt in principe nog prima, maar 1 map weigert hij te openen. Als ik het probeer krijg ik de melding dat de schijf moet worden geformatteerd. Dit doe ik liever niet, omdat ik dan alles kwijt ben. En omdat alle andere mappen nog wel werken heb ik het gevoel dat het ook anders moet kunnen.
Het is een Western Digital schijf, plug & play dingetje met 320 Gb ruimte. Het model heet volgens mij "My passport".
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt.

Mart

Ik denk dat testdisk wel zal werken. Ben nu bezig met een diepere zoektocht naar partities, nadat de quick search slechts 1tje opleverde. Het kan wel even duren ben ik bang, ik laat nog wel weten hoe het gaat.
Bedankt voor je reactie :thumb:

Na de deeper search is er nog steeds maar 1 partitie gevonden. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, om eerlijk te zijn.
Ik voeg maar even een printscreentje bij van wat ik nu voor me heb.
ec24fa9845.jpg

In de stap-voor-stap handleiding staat dat ik het moet veranderen in een Logical partition, maar ik kan alleen kiezen uit Primary, Primary bootable en Deleted (dat zijn de enige 3 die ik zie als ik de pijltjestoetsen gebruik).

Ik ben echt clueless :) Weet je misschien hoe ik verder moet?

Je moet "Enter" gebruiken om door te gaan. In het volgende venster met de cursor toetsen "write" selecteren, om de gegevens naar de MFT te laten schrijven zodat Windows de partitie weer ziet.

Ik heb Write geselecteerd, en daarna gereboot (moest van het programma). Helaas heeft het niet gewerkt, ik krijg nog steeds de melding dat ik de schijf moet formatteren.
Het is ook wel raar dat de schijf uit 1 partitie bestaat, en ik een foutmelding krijg bij slechts 1 map (van de 15).
Heb je misschien nog andere tips?

Vreemd, ik heb nog niet zolang geleden op deze manier een schijf kunnen behouden en het formatteren kunnen omzeilen. Indien je de mogelijkheid hebt en de overige data nog kunt benaderen, deze back-uppen.

Hmm ik heb niet meer genoeg ruimte op mijn interne harde schijf (80gb...:confused:) voor een back-up. Ik zal even de harde schijf van een vriend van me lenen, zodat ik alles gewoon daar op kan dumpen.
Voorlopig wordt er niks geformatteerd dus, ok in de hoop dat ik misschien nog een oplossing kan vinden...
Heel erg bedankt voor je hulp in ieder geval!
Mocht je nog iets te binnen schieten hoor ik het graag ;)

Testdisk is toch één van de betere programma's voor dit, maar misschien dat iemand anders nog een tip heeft.:)

Ik vermoed dat het probleem gewoon in de map zelf zat. Ik heb het naar de prullenbak verplaatst, en nu zit het daar vast :confused:
Kan de prullenbak niet leegmaken, en kan het ook niet terugplaatsen. Inspireert dat misschien nog tot nieuwe ideeën?

De harde schijf werkt nog wel goed, zelfs na een vakantietje. Het probleem zal in de map gezeten hebben..
Ik vind deze vraag opgelost! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan