Externe Harde schijf niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik heb een Externe Harde schijf gekocht (Connectivity) en deze zit met mijn PC verbonden d.m.v. een USB kabel.
Kabels zitten erin maar zodra ik 'm aanzet komt er wel een teken in mijn taakbalk dat hardware geinstalleerd is maar in 'deze computer' zie ik niets staan van verwisselbare schijven.

Ik ben gaan kijken bij Computerbeheer en bij Schijfbeheer, daar staat:

SCHIJF 0: Standaard 150 gb (in orde, systeem)
SCHIJF 1 Onbekend 152 GB Niet geinitialiseerd (niet toegewezen)
CD ROM station
CD ROM station 1

Moet ik dan rechts klikken op SCHIJF 1 en dan initisaliseren? (wat doe je dan eigenlijk?) en kan ik hiermee ervoor zorgen dat de externe HD herkend wordt?

nee, hoe kan ik dat bij deze externe HD dan doen?

In het scherm daarboven staat alleen mijn eigen HD, C: en niet de externe, waar kan ik kiezen waar ik die externe HD wil formateren?
Als ik onderin rechtsklik op SCHIJF 1 kan ik alleen kiezen uit schijf intialiseren, eigenschappen of help...

Ik krijg een foutmelding bij het initaliseren; er staat nu Onleesbaar bij Harddisk 1

Heb die foutmelding te snel weggeklikt, nu kan ik de schijf niet meer intialiseren....

Ik heb niets gedaan maar als ik nu Schijfbeheer open begint de externe HD te ratelen en vervolgens wordt ie totaal niet weergegeven in Schijfbeheer, alleen mijn eigen interne HD waar Windows op draait staat er nu nog samen met de dvd/cd rom speler. Dit was eerst anders maar sinds ik die foutmelding bij het initaliseren kreeg is dit dus het nieuwe probleem, wat kan ik nu het beste doen?

Externe schijven zijn meestal USB-2.
Heb je het wel op USB-2 aangesloten??

Het is idd USB 2 en er zat een speciale kabel bij; die heb ik in de USB poort geprikt, volgensmij moet ie het doen...

Laatst bewerkt:
Overigens, toen ik de boel had aangesloten en het geheel aanzette herkende XP 'm meteen en werd de benodige software geinstalleerd, ik mag daaruit toch concluderen dat het probleem niet bij de USB poort ligt?

Onder schijfbeheer staat ie nu opeens niet meer; heb echt geen idee wat ik nu kan gaan doen...

En de USB poort waarin je hem hebt geprikt is dan USB-1 of USB-2?

Pfff, das een hele goeie, hoe kun je daar simpel achterkomen ;) Ik weet alleen dat de PC stamt uit augustus 2004 en ik toendertijd extra USB poorten erin heb laten zetten, zal eens kijken of ik 't ergens kan terughalen in de boekjes e.d.

We zijn wat verder: ik heb wat USB poorten geprobeerd en opeens pakte Schijfbeheer 'm weer op en kon ik meteen 'formatteren' kiezen, alles netjes gedaan volgens eerder beschrijvingen en na verloop van tijd stond er IN ORDE en staat er bij de Verkenner eindelijk mijn EXT HD (G :/)
Maar toen heb ik 'm via veilig verwijderen gewoon eruit gehaald (USB poort) en vervolgens aangesloten om te kijken wat er gebeurde, en nu staat ie weer onder schijfbeheer als neit geintialiseerd, als ik op intialiseren druk gebeurd er even wat maar dan niets meer...kan nu ook geen formatteren o.i.d. kiezen...we lijken weer terug bij af zo lijkt het terwijl ie het toch even deed...iemand een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan