Externe Harde schijf niet herkent door TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arcteryx

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Ik heb sinds 2 jaar een Samsung LED TV (Series 6). Daaraan had ik een Externe Harde Schijf van Lacie hangen (2 TB). Dat werkte prima. Alles werd afgespeeld door de TV. De 2 TB harde schijf was vol aan het geraken dus heb ik zojuist een Lacie 3 TB harde schijf gekocht.

De 3 TB harde schijven zijn echter alleen in USB 3.0 verkrijgbaar, maar zijn wel 2.0 compatible. Geen probleem dus, dacht ik.....

Nu wordt alleen die nieuwe schijf dus niet herkent door de samsung TV. Iemand enig idee wat de oorzaak en oplossing zou kunnen zijn?

Neem aan dat de schijf wel als GPT schijf is ingedeeld via een PC? en staat er al wat op?

Ik heb de schijf middels de op de schijf aanwezige setup bestanden gereed gemaakt voor gebruik. (volgens mij is standaard NTFS gebruikt). en heb er vervolgens 3 films op gezet.

Ik ken GPT eigenlijk niet. Is dat noodzakelijk? Waarom zou Lacie dat er dan niet standaard bijleveren...

Tis een uitbreiding op de MBR, die gaat tot 2TB, is de schijf groter en je maakt een partitie in W7 o.a. dan wordt de schijf vanzelf een GPT schijf.

Maare, hij is ingedeeld en er staat wat op en de TV herkend hem niet, nergens een optie op die Lacie om er USB 2.0 van te maken? roep nu maar wat hoor.

Vreemd hè. Ik heb dit vorige week ook gehad met een WD My Book 3 TB. Maar heb die terug gebracht omdat ik dacht dat het aan de schijf lag...
Er USB 2.0 van maken kan bij mijn weten niet maar zou ook niet nodig moeten zijn. USB 3 is backwarts compatible met USB 2.

Wat blijkt...Zojuist via het antwoord van Lange Pier op de oorzaak van het probleem gestuit... De schijf is dus een GPT schijf en dat kunnen de Samsung TV's (ook de nieuwe niet) niet aan!
Heb de schijf geformatteerd naar NTFS (2 TB) en dan werkt het wel. Maar ja daar heb ik geen 3 TB voor gekocht.
Ga hem dus weer terugformatteren naar GPT (maar eerst op zoek hoe ik dat voor elkaar kan krijgen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan