Externe harde schijf niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal

Ik heb sinds een tijdje geen toegang meer tot mijn externe harde schijf, waar redelijk wat oude foto's en document op staan die ik toch graag zou willen bijhouden.
Als ik de externe harde schijf aansloot kreeg ik een blauw scherm met een foutcode en daarna herstart de computer. De foutcode betreft "page_fault_in_nonpaged_area".
Ik heb de harde schijf met de grootste voorzichtigheid opengemaakt om er zeker van te zijn dat ze geen beschadigingen opliep.

Als ik de harde schijf apart aansluit om ze uit te lezen krijg ik de melding dat ik de harde schijf eerst dien te formatteren alvorens ik ze kan gebruiken, maar ik klik natuurlijk
op annuleren en dan verschijnt de foutcode: "Parameter is onjuist" ofwel verschijnt dit scherm:
Foutmelding HDD.png

Wat er ook wel opvallend is dat de harde schijf redelijk snel warm krijgt op korte tijd. Weten jullie hoe ik de data van de harde schijf nog kan halen of ben ik alle data kwijt?
Alvast bedankt!

Specificaties HDD:
Seagate 3TB
P/N 9SEAN3-500 3TB

Groetjes
Koen ;-)

Als je de schijf écht opengemaakt hebt (dus de platen en de koppen zichtbaar) dan is de kans groot dat hij alleen al door de microscopische stofdeeltjes in de lucht onherstelbaar beschadigd (is)
De leeskop zweeft tijdens gebruik nl maar 3 nanometer boven de schijf en zelfs het kleinste stofdeeltje is al groter.

Hoi Koenie

Kijk even ( en lees maar door als je dat wil ! ) deze mooie tips over evt. beschadigde een schijf en wat je ook evt. in dit geval zou moeten doen ..

Tips1 ==>> KLIK
Tips2 ==>> KLIK

Ik kende een speciale gratis programma om mogelijk-beschadigde Harde-schijf uitgebreid op eigenschappen te testen ( externe of ook interne ) maar zo gauw kan ik niet meer op die komen of vinden ...

P.S. Uiteindelijk als je die uitmekaar geopend hebt, en nu HD zonder behuizing is, die zal wel leesbaar via een goede Docking Station moeten zijn ... :(

Laatst bewerkt:
Hoi

Voor alle duidelijkheid ik heb enkel de plastic behuizing van de harde schijf verwijderd zodat ik deze via een extern docking station kan uitlezen.
Ik ga eens kijken hoe ver ik kom met die TestDisk en dan laat ik het wel weten, mijn computer is de harde schijf momenteel aan het scannen.
Alvast bedankt allemaal!

Hallo allemaal bedankt voor alle tips en tricks! Ik heb alles voorzichtig uitgeprobeerd maar helaas heeft niks geholpen, na 5 uur scannen had ik nog maar 2 kleine foto's gevonden die ik nog niet kon openen omdat de bestanden beschadigd waren.
Daarom heb ik besloten om er verder zelf niet aan te prutsen en het over te laten aan een Data Recovery Center. Nogmaals allemaal bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan