externe harde schijf niet opstartbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

whatnames

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Ik probeer mijn externe harde schijf met windows 7 opstartbaar te maken. Bios herkent hem wel. Verschillende projes geprobeerd maar het lukt.niet. Ik beheers geen Engels. Heb ook het progje Xxclone geprobeerd
Wie kan mij hierbij helpen?

Dat is een kansloze missie. Je kunt geen Windows draaien vanaf een usb ext. HDD...

Scraphead heeft gelijk, kansloos, in ieder geval kansloos dit probleemloos te laten functioneren.

Windows installaties zijn hardware gerelateerd, en draaien alleen probleemloos op een exacte uitvoering qua hardware.
Waarschijnlijk dat Microsoft daarom de mogelijkheid heeft geblokkeerd.

Met Windows 8 Enterprise is er dus wel een officiële mogelijkheid / via een extern programma.
In de link van Kostenzer wordt dit uitgelegd, echter ook veel reacties van mensen die problemen hebben.
Overigens staat er ook te lezen, dat dit met Windows 7 wordt afgeraden.

Ik wil toch wel eens proberen of ik Windows 10 live usb ook vanaf hard disk kan starten....
http://windowsmatters.com/2015/08/14/windows-10-x86-pe-with-updateable-usb-apps/
Met Rufus geef ik me een kans.... .staat niet bij dat het beperkt is tot usb sticks...
Bij advanced settings heb je nl toegang tot:
/List USB Hard Drives
En kan het dan ook echt.....?

PS: dit is natuurlijk niet ... hetzelfde als rechstreeks win10 op een externe HD installeren, beperkingen mbt het installeren, het geheugenbeheer is totaal anders etc maar toch lijkt me het een leuk experiment..
Want het is dan net een live USB maar met veel meer opslag erbij... dus als je met de portables en de beperkingen overweg kun... is het wel een externe disk die op veel pc's kan werken.... Je hebt dan wel al de data bij je die nodig zijn.
Neem dan SSD in een extern doosje die nog via usb de stroom kan halen; met een grotere schijf moet je anders een externe voeding mee slepen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan