Externe harde schijf niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lydia59

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Ik heb een externe harde schijf van Western Digital, de WD2500B015.
Hij heeft het altijd goed gedaan op de huidige pc, tot deze week.
Bij het openen via Deze Computer loopt hij vast, het beeld wordt wit, na ong. 5 min. geeft hij de inhoud van de schijf weer, maar als je erin klikt verdwijnt alles weer.
Als ik de schijf aansluit op een 2 jaar oudere computer opent de schijf binnen 5 sec. en geeft geen problemen, ik kan er gegevens op zetten e.d..
Hij is geformatteerd in FAT 31 met 2 partities, de kleine partitie is wel bereikbaar, de grote niet.
Ik heb geprobeerd een Windows hotfix Q331958 te installeren, maar dit gaat niet omdat er nieuwere versies (service-packs) geinstalleerd zijn.
Ik heb nu geen flauw idee meer wat ik hiermee aan moet, zit er aan te denken om de hele computer te restoren, want ik vermoed zelf dat het een software (Windows?) probleem is.
Of kan ik misschien het beste alle eerde updates van Windows verwijderen via Software en dan de hotfix proberen te installeren.
Ook heb ik zitten denken om de FAT32 om te zetten naar NTFS, maar dit durf ik niet goed, omdat ik de gegevens op schijf (meer dan 15.000 mp-3's) niet kwijt wil raken.
Kan iemand mij a.u.b. helpen, ik zit helemaal vast.

Je kan proberen bij:
Deze Computer -> rechtermuisknop -> Eigenschappen -> tabblad: Hardware -> Hardware Manager (heb engelse versie :P maar is de 1ste knop van de hardware tab).

Zoek naar Disk Drives / Harde schijven. Kijk of je (Western Digital) WD2500B015 kan vinden.
Rechtermuisknop erop en dan deinstalleren. Dit zorgt ervoor dat je driver word gedeinstalleerd en moet je opnieuw opstarten. De driver word dan weer opnieuw geïnstalleerd misschien dat hij het dan weer doet.

Ik ga hem nu zoeken.
Hij moet dus staan bij Apparaatbeheer en dan bij de USB-controllers?

Ik heb hem gevonden (d.m.v. loskoppelen van USB en weer aansluiten).
Hij staat 2x in de lijst bij USB controllers onder de volgende namen:
- USB apparaat voor massaopslag
- samengesteld USB-apparaat

Edit:
Ik heb beide installaties ongedaan gemaakt.
De harde schijf opnieuw aangesloten, kreeg de melding dat er nieuwe hardware gevonden en geinstalleerd was, maar het probleem blijft.
Het grote gedeelte van de schijf (bij mij station N) opent nog steeds niet, het kleine gedeelte (schijf O) wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de computer eens opgestart in Veilige Modus, nu reageert de schijf wel normaal! Ik snap echt niet waar de fout zit. Is er misschien een conflict met de USB-apparaten, er staat nogal een lijst in het Configuratiescherm bij Apparaatbeheer, terwijl er maar 3 USB-apparaten aangesloten zijn.
Of is er iets niet in orde met de BIOS, maar hier weet ik veel te weinig over om er aan te sleutelen.

Na opstarten in Veilige Modus heb ik alle mp3's naar een andere schijf gekopierd en de externe harde schijf geformateerd van FAT32 met 2 partities naar NTFS met 1 partitie.
Vervolgens alles weer naar de externe gekopieerd.
Voorlopig lijkt nu alles in orde, ik kan er zelfs weer nummers bijzetten en hij opent redelijk snel.
Bedankt voor alle reacties en hopelijk voorlopig niet tot ziens!.
Groetjes, Lydia.:D

Wd2500b015

Hallo allemaal,

OOk ik heb problemen met mijn WD externe schijf.Ik heb op de installatie cd een Trojaans
paard.Heeft er iemand voor mij tegen betaling van verzendkosten een kopie van de installatie cd?Ik zou er zeer mee geholpen zijn.Bij voorbaat hartelijk bedankt.

9 van de 10 keer kan je software gewoon downloaden van het product bij de fabrikant.
Klik hier om dat te doen:)

Je kan eventueel ook even je virusscan uitschakelen om verder te installeren. Want ik vind het nogal vreemd als de fabrikant virussen mee gaat leveren op de CD's :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan