Externe harde schijf niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

almerejos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een 500 GB externe HDD van Western Digital. Deze weigert sinds kort. Het volgende heb ik reeds geprobeerd:

1) Als ik de HDD aansluit op een USB aansluiting hoor ik het bekende pingpongetje.

2) De HDD wordt niet weergegeven in Start-Computer.

3) De HDD wordt wel weergegeven in Configuratiescherm-Apparaatbeheer-Schijfstations, maar er staat alleen WD, dus geen typeaanduiding (bij een andere WD HDD (1 TB) zie ik die wel). Als ik daar naar de Eigenschappen kijk staat er dat de schijf correct werkt. Eventueel het stuurprogramma weggooien en de HDD opnieuw aansluiten werkt ook niet. Het stuurprogramma wordt wel weer opnieuw geïnstalleerd. Er is dus wel enige herkenning van de HDD.

4) De HDD wordt wel weergegeven in Computerbeheer-Schijfbeheer. De HDD heeft daar als status Onbekend staan en dat hij niet geïnitialiseerd is. Als ik dan met de rechter muisknop op de schijf druk kan ik initialiseren. Als ik dat doe krijg ik de melding "Onjuiste functie".

5) Ik heb de HDD ook aangesloten op een andere PC, de kabels gebruikt van de andere HDD, maar dat biedt geen soelaas. Ik ben zelfs zover gegaan dat ik beide HDD's heb opengeschoeft en de printplaatjes heb gewisseld. De 500 GB doet het dan nog steeds niet terwijl de andere het wel gewoon doet.

6) Ik heb ook nog met software van Easeus en Recuva gekeken, maar daar wordt de schijf ook niet weergegeven.

De vraag is nu: hoe krijg ik die 500 GB alsnog geïnitialisseerd of geformatteerd of in ieder geval herkenbaar? Ik weet het niet meer.

HELP!!!!!

Groetjes, Jos:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan