externe harde schijf niet toegewezen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabys

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
ik heb sinds gisteren een externe harde schijf. en als ik via schijfbeheer mijn externe harde schijf wil formateren. zie ik dat deze externe HD "niet is toegewezen"?
hoe kan ik het toegewezen krijgen?
als ik met mijn rechter muisklik klik heb ik alleen de keuze tussen eigenschappen en help..

iemand raad?

thx 4 helping

Geplaatst door madmuppet
opnieuw installeren....

hoezo opnieuw installeren?
ik moet geen drivers installeren, omdat ik xp gebruik, ik moet alleen mijn usb aansluiten en normaal moet het lukken...

Geloof het niet

Nee als je op de schijf (in het gebied waar niet toegewezen/what ever staat) klikt, krijg je wat jij zegt.

Maar klik je waar in het voorbeeld een zwarte streep staat (dus echt op de schijf) dan lukt het wel

Eric.

Bijlagen

• schijfbeheer voorbeeld.jpg
    schijfbeheer voorbeeld.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 355
Re: Geloof het niet

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Nee als je op de schijf (in het gebied waar niet toegewezen/what ever staat) klikt, krijg je wat jij zegt.

Maar klik je waar in het voorbeeld een zwarte streep staat (dus echt op de schijf) dan lukt het wel

Eric.

als ik daar op de rechtermuisknop druk, zie ik " nieuwe partitie" en als ik dit aanklik kan ik kiezen uit primaire partitie of uitgebreide partie?

wat moet ik nu doen?

thx 4 helping :d

Re: Re: Geloof het niet

Geplaatst door Fabys

als ik daar op de rechtermuisknop druk, zie ik " nieuwe partitie" en als ik dit aanklik kan ik kiezen uit primaire partitie of uitgebreide partie?

wat moet ik nu doen?

thx 4 helping :d

en als ik dan primaire partitie aanklik kan ik de grootte van mijn partitie kiezen, moet ik de grootte kiezen wat de computer mij voorstelt (dus de grootte van mijn externe HD)?

Patities

Ik denk dat je XP home hebt.

Dan moet je je afvragen wat je wilt.

Je kunt er een grote schijf van maken, of hem opdelen in een aantal kleinere.

Je kunt maximaal 3 (of was het 4) primaire partities maken.

Wil je hem opdelen in veel kleine schijven, dan maak je een primaire aan van zeg 10 gig en een uitgebreide partitie voor de rest van je schijf.

Daarna kun je dan in die uitgebreide partitie net zoveel stations aan maken als je letters over hebt in het alfabet.

Eric.

P.S. een grote schijf is met NTFS een goed plan, tenzij je dus persé hem wilt opdelen.

Pas Op

Niet als FAT32 formateren hoor.

Alleen als die schijf ook te lezen moet zijn op een 98 machine, dan moet je wel FAT32 gebruiken.

Deel hem dan op in schijven van maximaal 32 gig. Anders zal XP ze niet formatteren.

Eric.

Re: Patities

Ik denk dat je XP home hebt.

Dan moet je je afvragen wat je wilt.

Je kunt er een grote schijf van maken, of hem opdelen in een aantal kleinere.

Je kunt maximaal 3 (of was het 4) primaire partities maken.

Wil je hem opdelen in veel kleine schijven, dan maak je een primaire aan van zeg 10 gig en een uitgebreide partitie voor de rest van je schijf.

Daarna kun je dan in die uitgebreide partitie net zoveel stations aan maken als je letters over hebt in het alfabet.

Eric.

P.S. een grote schijf is met NTFS een goed plan, tenzij je dus persé hem wilt opdelen.

en dus... wat moet ik dan kiezen voor 1 schijf te hebben (geen partities?)

thx eric

Nee

Je moet kiezen primair, Je neemt de hele schijf, wat hij voorstelt en daarna kan je nog een vinkje zetten bij snel formatteren.

Als je compressie inschakelen ook aan vinkt, bedenk dan dat dat zinloos is als je er MP3, MPG of DivX bestanden op gaat zetten. Die zijn nl. al gecomprimeerd, zodat dat geen winst oplevert.

Eric.

Laatst bewerkt:
Re: Nee

Je moet kiezen primair, Je neemt de hele schijf, wat hij voorstelt en daarna kan je nog een vinkje zetten bij snel formatteren.

Als je compressie inschakelen ook aan vinkt, bedenk dan dat dat zinloos is als je er MP3, MPG of DivX bestanden op gaat zetten. Die zijn nl. al gecomprimeerd, zodat dat geen winst oplevert.

Eric.

het is bezig met te formateren
thx eric voor de hulp (en weer iets wat ik bijgeleerd heb)

grtzzz

Fabys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan