Externe harde schijf niet uit te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

voedoe

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Goedemorgen,
gisteravond heeft vrouwlief via de Samsung tv(6-series) naar een externe harde schijf van Verbatim(1TB) de film Wall E opgenomen. De bedoeling is om die externe harde schijf aan de pc(W7) te koppelen en uiteindelijk de opgenomen film op een dvd te branden voor onze collectie.
Dit was onze eerste keer.
de Samsung heeft voor de opname eerst de externe hard schijf geformatteerd. De film is via de Samsung tv te zien, maar als ik de externe hard schijf aan de pc hang wilt ie het eerst formatteren.
Aan de 2e pc gehangen met XP en hetzelfde verhaal.

Ik trek de conclusie dat de Samsung-tv die schijf op een manier heeft geformatteerd die niet herkend wordt door zowel XP als W7. Volgens vrouwlief kwam er voor het formatteren niet een vraag op welke manier het formatteren moest gebeuren.

Weet er iemand raad van hoe nu verder?
Alvast bedankt

Wat staat er in schijfbeheer erover? zie je welk bestandssysteem er op staat?

Als ik het aansluit komt de volgende melding in beeld;
de schijf I: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken. Wilt u formatteren?
ik heb de keus uit formatteren en annuleren en kies voor annuleren(anders ben ik de film kwijt).

Lees even je gebruiksaanwijzing van je TV goed door. Bij mijn Philips staat er expliciet bij vermeld dat je de HDD die je aan je TV aansluit niet kunt lezen met een computer.
De HDD word op een ander manier geformatteerd. Dit zal wel zijn om de rechten van de opgenomen films/series te beschermen.
Andersom werkt helaas ook niet. Dus een gedownloade film met je computer op de HDD zetten en vervolgens aansluiten op je TV en dan kijken, want je TV zal dan de HDD weer willen formatteren.

Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen,
citaat "Recorded videos are DRM (digital rights management) protected and cannot be played on a PC or other TV".
M.a.w. de externe harde schijf kan dus helaas niet tegelijkertijd én geschikt voor TV-opname én voor een PC zijn.

Er zijn tig sites waarvan films te downloaden zijn, door de bomen zie die bos niet, welke is een goede site?

Ik download alles vanaf nieuwsgroepen.
Alles voor handen, makkelijk, en nagenoeg virusvrij(je hebt er natuurlijk altijd kl.........akken bij)

Leesvoer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan