Externe harde schijf onleesbaar/ gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasP1

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2014
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik voor het eerst een externe harde schijf gekocht, een Western Digital Elements. Aangezien ik een Macbook heb, moest deze geformatteerd worden. Erg soepel ging dit al niet, met een heel aantal foutmeldingen. Uiteindelijk toch gelukt. Nu had ik er een heel aantal vakantie foto's opgezet, die ik net even aan het bekijken was. Ineens komt er de melding dat het niet meer mogelijk is om de harde schijf te lezen (zoiets). De harde schijf is nu dan ook ineens onvindbaar. In 'schijfhulpprogramma' wordt hij nu als een onbruikbare harde schijf aangegeven, mits ik hem weer opnieuw formatteer en dus helemaal wis.

Ik ben hier heel erg ongelukkig mee, aangezien ik de foto's nergens anders had opgeslagen (een les voor de volgende keer) en mijn vraag is dan ook of iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Groet,

Thomas

En als dat niet lukt allemaal... Getdataback, niet gratis maar werkt vaak, garantie krijg je bij geen enkel programma.
En koop een 2e schijfje voor de backup...
Het bezit van 1 externe harde schijf is geen backup...als de bestanden niet op de Mac staan (waarom zet je daar de belangrijkste fotos niet ook neer?)

Bedankt voor de reacties allemaal. Zoals ik al zei; de stomme les dat ik het niet alleen op mijn externe harde schijf had moeten zetten, is al geleerd. Aangezien ik de nieuwere macbook met slechts 128 gb opslagruimte heb, wilde ik graag meer op een externe harde schijf hebben staan, dus vandaar. Mijn iCloud zat door back up gegevens van mijn iPhone al vol, dus daar stond verder ook niks meer op helaas.

De tip van programmaatjes downloaden heb ik wel in gebruik genomen. Ik voer nu een deep scan uit met EaseUs Data Recovery Wizard, wat godzijdank lijkt te werken. Nog even afwachten dus. In ieder geval alvast bedankt allemaal.

Succes met de scan, ik hoop dat je erin slaagt om alles terug te halen :thumb:

Nou, het is gelukt hoor! Heel erg blij, en nogmaals bedankt voor alle tips.

Mooi dan, :thumb:, nu ruimte maken of een andere Cloud-opslag erbij pakken, Dropbox of Google Drive...zorg nu voor een extra backup, dan zit je safe.
Fijn weekend :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan