Externe Harde schijf onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucy6

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Voor mijn werk heb ik een externe harde schijf te leen gekregen die normaal gesproken door mac-gebruikers gebruikt werd en wordt. Ik heb windows, en in 'mijn computer' wordt ie niet weergegeven. Als ik kies voor 'veilig verwijderen hardware' staat ie er echter wel bij... Ligt dit nou aan mijn systeem of aan dat ding? What to do?? Ik zag deze vraag vaker, maar telkens is er geen antwoord...

Zie je de schijf wel in Schijfbeheer?

Mocht dat niet zo zijn, zal het me niet verbazen als de schijf niet veilig-verwijderd is onder OSX. (Want dan wil een Windows computer het niet meer herkennen om een bepaalde reden)

als je bedoelt onder apparaatbeheer en dan schijfstations (ja ik weet het, ik ben een nitwit wat dit betreft..), dan is ie daar gewoon te zien... Zo irritant!

De harddiskindeling is onder OSX anders dna onder Windows, vandaar dat je schijf niet gezien word.

hmm, ok, kan ik daar iets aan doen of niet? Hij moet ook weer terug kunnen op een mac-systeem, dus das misschien ook niet handig. Misschien tijd om een eigen exemplaar te kopen. Iemand nog tips voor een goed merk/type dat niet al te duur is?

Koop de schijf niet al te groot qua inhoud.
Als de schijf namelijk kapot gaat ben je alles kwijt en dan is 2TB echt wel meer dan 500GB.

Ook dwingt een kleinere schijf je tot af en toe opruimen van je schijf. :p

Neem er ook eentje zonder aparte stroomadapter, gewoon eentje die je met alleeen een usb-kabeltje
aan een usb poort kunt hangen.

O ja, neem een usb 3.0 als het kan.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan