Externe harde schijf op mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jef Verboven

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Ik heb zopas een mediaplayer(twinbox 230) aangekocht. Hierbij stond vermeld dat het mogelijk was om via usb en EXTERNE HARDE SCHIJF films etc af te spelen. Maar helaas lukt het niet met de harde schijf muziek wel maar films niet. Weet iemand als dit probleem te voorkomen is?

Over wat voor een type films heb je het dan? MKV? MPG? AVI? DVD?

De Twinbox 230 is een mislukte poging om voor zo min mogelijk geld een mediaspeler uit te brengen met zoveel mogelijk features, iets waar men duidelijk niet in is geslaagd.
Er is zeer weinig technische informatie over te vinden maar het ding draait op een uitermate zwakke SoC met weinig geheugen waardoor hij langzaam reageert op het halfbakken menu.
Ondersteuning van de diverse film- en geluidsformaten is zeer summier geprubliceerd.
De opname-functie ( in TS-formaat ) schijnt wel goed te werken maar daar gaat dit niet over.
Toestel draait volgens mij een linux-achtige SDK software dat er grafisch ongeveer uitziet als Win 3.11-kwaliteit en aangezien er nergens een handleiding te vinden is en het toestel vrijwel uitsluitend in Frankrijk en Franstalig België te koop is / wordt verkocht kan ik je helaas niet verder helpen hoewel ik redelijk op de hoogte ben van de mogelijkheden en beperkingen van dit soort mediaspelers, uitgezonderd die toestellen die op Android draaien.:o

Dat kan maar dat is mijn vraag niet. Als ik er een usb stick insteek met een mkv bestand speelt dit gewoon af maar bij men externa harde schijf niet. Dus ligt het probleem eerder aan men harde schijf denk ik dan

Het kan ook zijn dat de box aan bepaalde maximale grootte van harde schijf ondersteund en deze nu te groot is. Daarnaast kan het zijn dat de box geen NTFS ondersteund en moet je de harde schijf als FAT32 formatteren als deze nu NTFS is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan