Kort geleden heb ik een Xtreamer aangeschaft waarop XMBC draait en een externe 3.5" harde schijf (2TB). De bedoeling was om de harde schijf aan te sluiten op mijn PC op zolder, daar allerlei multimediabestanden te downloaden en deze automatisch op te slaan op de harde schijf. De Xtreamer staat bij mijn TV beneden en door de locatie van de harde schijf te delen via het netwerk vind de Xtreamer deze en kan ik de bestanden op afstand benaderen.......totdat ik de pc afsluit en weer opnieuw aanzet, dan moet ik de locatie weer opnieuw delen, etc. Gevolg, nadat ik iets gedownload heb haal ik de schijf op en sluit ik deze rechtstreeks aan op de Xtreamer. Dit was niet de opzet en moet makkelijker kunnen.
Een vriend van mij gaf aan dat een NAS de oplossing zou kunnen zijn. Nou ben ik een leek op dat gebied en heb ik advies nodig. Ik wil er eigenlijk niet zoveel aan uitgeven (max.€100,-) en wil mijn externe harde schijf erop aan kunnen sluiten. Verder moet de NAS makkelijk multimediabestanden naar mijn Xtreamer kunnen streamen. De NAS hoeft niet te kunnen downloaden(mag wel). Verder heb ik geen idee of ik nog ergens rekening mee moet houden. Bestaat er een oplossing die aan al mijn eisen voldoet? Is dat dan een specifieke NAS of zijn er ook andere (goedkopere) oplossingen?
Zou het erg op prijs stellen als iemand mij verder kan helpen.
Een vriend van mij gaf aan dat een NAS de oplossing zou kunnen zijn. Nou ben ik een leek op dat gebied en heb ik advies nodig. Ik wil er eigenlijk niet zoveel aan uitgeven (max.€100,-) en wil mijn externe harde schijf erop aan kunnen sluiten. Verder moet de NAS makkelijk multimediabestanden naar mijn Xtreamer kunnen streamen. De NAS hoeft niet te kunnen downloaden(mag wel). Verder heb ik geen idee of ik nog ergens rekening mee moet houden. Bestaat er een oplossing die aan al mijn eisen voldoet? Is dat dan een specifieke NAS of zijn er ook andere (goedkopere) oplossingen?
Zou het erg op prijs stellen als iemand mij verder kan helpen.