mraddicted
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 sep 2011
Beste forumleden,
Ik heb een aantal jaren geleden een LACIE 1GB externe harddisk gekocht.
Na een paar maanden ging deze haperen met aan en uit zetten van de pc.
Ik ging googelen en het bleek een bekend probleem te zijn dat het aan de voeding ligt bij die LACIE schijven.
Ik heb het nog redelijk lang uitgehouden maar nu is de voeding er echt mee opgehouden.
Ik heb de case open gehaald en er blijken 2 harde schijven van 500 GB van Samsung in te zitten.
Nu heb ik een 3.5 inch case gekocht om een van die schijven weer te kunnen gebruiken als externe harde schijf.
De andere helft wil ik in mijn pc duwen.
Na het aansluiten van de harddisk in de case, wordt deze wel herkend door windows hardware, maar niet in windows verkenner.
Ik heb al zitten googelen of het met de master en slave instellingen te maken heeft, maar ik weet niet of dit iets van IDE was en niet meer van SATA?
Wie kan mij helpen? hoe kan ik de harde schijf zichtbaar maken,zodat ik hem een keer goed kan formateren?
Zit er geen partitie op omdat hij uit de 2 in 1 LACIE behuizing komt?
Of heeft het toch met het slave / master verhaal te maken?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr. Johan
Ik heb een aantal jaren geleden een LACIE 1GB externe harddisk gekocht.
Na een paar maanden ging deze haperen met aan en uit zetten van de pc.
Ik ging googelen en het bleek een bekend probleem te zijn dat het aan de voeding ligt bij die LACIE schijven.
Ik heb het nog redelijk lang uitgehouden maar nu is de voeding er echt mee opgehouden.
Ik heb de case open gehaald en er blijken 2 harde schijven van 500 GB van Samsung in te zitten.
Nu heb ik een 3.5 inch case gekocht om een van die schijven weer te kunnen gebruiken als externe harde schijf.
De andere helft wil ik in mijn pc duwen.
Na het aansluiten van de harddisk in de case, wordt deze wel herkend door windows hardware, maar niet in windows verkenner.
Ik heb al zitten googelen of het met de master en slave instellingen te maken heeft, maar ik weet niet of dit iets van IDE was en niet meer van SATA?
Wie kan mij helpen? hoe kan ik de harde schijf zichtbaar maken,zodat ik hem een keer goed kan formateren?
Zit er geen partitie op omdat hij uit de 2 in 1 LACIE behuizing komt?
Of heeft het toch met het slave / master verhaal te maken?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr. Johan