Externe harde schijf partitioneren voor Mac / Windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Is het mogelijk om een externe harddisk waarop al "Windows gegevens" op staan in 2 of 3 stukken te partitioneren, met behoud van de "Windows gegevens"? Een van de andere partities moet voor "Mac OS Snow Leopard" bereikbaar zijn.
Ik persoonlijk ken praktisch niets van "Apple", t.t.z. dit is een toepassing voor iemand anders zijn Pc en MAC. Maar die persoon heeft zijn MAC nog maar zeer recent.

Ik zou met Windows software zoals Partition Magic een nieuwe partitie maken in het FAT32 formaat. Dat is door zowel Windows als Mac OS te lezen. FAT32 heeft een maximale bestandsgrootte van 4GB; als je met grotere bestanden gaat werken moet je een ander bestandssysteem gebruiken, zoals 'Mac OS Extended'. Op een Mac kun je met het 'Schijfhulp-programma (Disk Utility)' een FAT32 partitie omzetten naar dat formaat.

Werken met Partitie software blijft link. Het beste maak je eerst een backup. Ook is vooraf defragmenteren aan te raden. Hiervoor is tot 15% vrije schijfruimte nodig.

[OPGELOST]
Ik heb de easeus partition master gedownload en geïnstalleerd op mijn PC.
Daarna heb ik mijn Externe HD aangesloten. Deze stond op NTSF. Deze Partitie heb ik verkleind en van hetgeen er over was heb ik een mooie FAT 32 partitie gemaakt. Ik heb mijn PC terug gereboot, daarna heb ik de externe HD gecontroleerd. De ene partitie (mijn Windows gedeelte) is nog altijd NTSF en de andere (zogenaamd MAC gedeelte) is FAT 32.
Morgen komen ze terug met hun MAC en dan pas ik dezelfde truc toe!

Bedankt voor de sugestie. Ik had toevallig ook in dezelfde richting gedacht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan