Externe harde schijf problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb een externe harde schijf (Lacie, Porche 500 GB), deze deed het tot op heden prima en staat dus ook echt prop vol voor meer dan 3/4

Het is nu alleen zo dat als ik de HD aan zet dan duurt het een tijdje voor de pc hem herkend als een aangesloten apparaat. De HD maakt ook een ander geluid dan eerst. na een tijdje maakt hij een ander geluid en dan gaat de pc hem herkennen en kan ik hem gewoon grbruiken. De tijd dat hij hem gaat herkennen duurt alleen steeds langer. Het ligt overigens echt aan HD en niet aan PC hoor !

Nu op dit moment krijg ik de HD helemaal niet meer aan de praat en ik maak me dus zorgen over alles wat er op staat.
Ik wil graag een kopie maken maar weet ook niet hoe ik dat moet doen.
Eerst moet hij natuurlijk aan te krijgen zijn en ten tweede als hij wel aan is dan moet hij vervolgens weken aan blijven volgens mij om alles tw kopieren of kan je dat makkelijker doen ?

Wie helpt deze pc dummie ???? :o

Is dat een 2,5 " externe schijfje met een uitschuifbare usb kabel? .. Klik je schijf eens open en kijk of er niet iets beschadigt is binnen in. Dat is namelijk precies hetzelfde als een klasgenoot van mij had.

het is een soort van stalen rechthoekige vaste kast
vraag me af of hij open kan en vraag me helemaal af of het zin heeft als een blonde pc dummie dat gaat doen :o

Laten we die optie dan maar vergeten :rolleyes:.. Heb je de schijf al op een andere computer geprobeert? (Mijn WD Elements 1 tb doet er btw ook langer over. Maar goed)

ik had ook een externe harde schijf die het niet meer deed...
maar ik had hem uit elkaar gehaald en de schijf zelf omgebouwd tot
een harde schijf :D dit werkt perfect... dit was 1 van de eerste harde schijven..
ik weet niet of het nu nog zo inelkaar zit....

het was een harde schijf met een printplaattje eraan die ervoor zorge dat je hem met USB kon aansluiten & voeding van stopcontact

misschien heb je er wat aan zodat je m zelf ook kan ombouwen tot harde schijf

ik ben echt heel blond en heb geen idee hoe ik dat dan moet doen. Deze kan ook niet echt open voor zo ver ik het kan zien

ik ben echt heel blond en heb geen idee hoe ik dat dan moet doen. Deze kan ook niet echt open voor zo ver ik het kan zien

Heb even op google gekeken, Zag helemaal geen schroefjes zitten.. Hoe lang heb je de schijf al (indien garantie) Want dan zou je kunnen kijken of ie nog reageert en anders even onder garantie terug brengen naar de winkel waar je em hebt gekocht.

nee open kan hij volgens mij niet en ik zoek de bon maar tot nu toe tevergeefs want weet niet precies hoe oud hij is maar dacht iets van 2 jaar ofzo

hoe kan je makkelijk alles omzetten (mits hij het wle doet) want dat gaat toch weken duren ?

het lijkt mij dat je op een echte porsche schijf je vast wel meer als 1 jaar garantie krijgt.

probeer eens op een andere computer te kijken of het echt niet aan jouw pc ligt.

mocht hij wel nog een keer herkend worden door je computer kan je proberen

deze computer>rechtermuisknop op die harde schijf> eigenschappen>extra>nu controleren>bovenste optie aanvinken(heb je de tijd alle2 aanvinken)> starten
dat zou je dus eventueel ook kunnen proberen

anders naar de winkel gaan en laten repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan