externe harde schijf problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn Kist

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo allen,

Ik heb een tijdje (ong. 4 mnd) mijn externe harde schijf van het merk Pleomax (schijnt een submerk van SAMSUNG te zijn) niet gebruikt en nu krijg ik er geen toegang meer in:shocked:. Het is zelfs zo dat mijn PC het niet eens meer registreerd, "hij ziet em niet":evil::mad:.

Ik heb van alles geprobeerd om het aan de praat te krijgen maar het reageerd alleen als de behuizing er af haal en het aansluit op de vrije connector van de Harddiskkabel:confused:. Mijn computer start dan opnieuw op en "zegt" dan uiteindelijk dat de boot mislukt is en vraagt om een systeemdisk. Logisch want op de externe HD staat geen XP (in dit geval).

Wie o wie kan mij een eventuele oplossing beschrijven of mailen. Er staan allemaal fotö's op van mijn kids (geboorte enz....) voor mij dus "pretty important".

Alvast bedankt voor de genomen moeite:thumb::thumb:.

Martijn

Hoi,

1. Het aansluiten als 'tweede' disk, wat je hebt geprobeerd, lukt niet omdat je op de achterkant van de schijf het stekkertje op de 'pinnetjes' verkeerd hebt staan. Die staat nu op master w.s. en moet op slave staan.
2. Heb je al geprobeerd om de schijf (in de externe behuizing) aan te sluiten op een ándere pc of laptop. En heb je al een andere kabel (w.s. USB) geprobeerd .....

Als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet

Goede morgen,

hoe wordt gewoonlijks de externe schijf aangesloten? Het kan USB, Firewire, of eSATA zijn.

Indien je de harde schijf uit het kastje haalt, wat voor aansluiting heeft die dan? De keuze is PATA, SATA of SCSI.

Ik zou eerst de harde schijf weer in het kastje terugplaatsen en dan doorgeven, hoe ze wordt aangesloten, en wat voor besturing systeem op je computer draait.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan