Externe harde schijf start automatisch op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elleon1971

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2011
Beste mensen,

Ik heb een Samsung 2,5" externe harde schijf die ik gebruik voor automatische back-ups. Dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds kort krijg ik, elke keer als ik mijn computer opstart, het "Automatisch afspeel-schermpje" te zien. Uiteraard heb ik hierop gegoogled maar het enige wat ik hierover kan vinden is het volledig uitschakelen van elk medium dat wordt aangesloten. Wat ik graag wil is deze boodschap alleen uitschakelen voor dit medium.

Kan iemand mij hierbij helpen??? Alvast bedankt.

Hey,

Dit kan je in het configuratiescherm aanpassen. Met Windows 7 en 8:
Configuratiescherm -> hardware en geluiden -> automatisch afspelen -> verwisselbaar station.

Hoi Ramshield,

Mijn computer draait op Windows 7 64 bit en ik kom tot Configuratiescherm -> hardware en geluiden -> automatisch afspelen. Maar daar kan ik niks vinden over een Verwisselbaar Station.

Hallo Elleon,

Ik heb hier zelf Windows 8, en het ziet er bij mij als volgt uit99b2f366cf.png
Ik heb helaas geen Windows 7 bij de hand om met je mee te kijken...

En op de Microsoft website (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/autoplay-faq#1TC=windows-7) staat

Automatisch afspelen uitschakelen voor maar één type media

Open Automatisch afspelen door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ automatisch afspelen in het zoekvak en klik vervolgens op Automatisch afspelen.

Klik in de lijst naast elk mediatype waarnaar niet moet worden gevraagd op Geen actie ondernemen en klik vervolgens op Opslaan.

Hallo Ramshield,

Excuses voor de late reactie maar ik ben op vakantie geweest.

Ik had in Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Automatisch afspelen eerst de optie "Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken" uitgevinkt maar dan reageert mijn computer ook niet meer als ik een willekeurig geheugenkaartje of usb-stick aansluit, niet meer. Ik heb deze nu dus weer aangevinkt en bij "Gemengde inhoud" op geen actie ondernemen gezet. Ik laat je het resultaat nog weten.AA.jpg

Ja hoor, probleem is opgelost. Waarschijnlijk zat het toch in bovenstaande instellingen. Dank voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan