Externe Harde Schijf stopt na kopieer/verplaatsopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lentzke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
0
Als ik een van mijn twee externe harde schijven (conceptronic 160 GB, WD 320 GB, beide rechtstreeks uit de winkel en gloednieuw) aan mijn pc aansluit met als besturingssysteem XP Home Edition, geeft de pc aan dat de schijf herkend wordt, ik heb volledige toegang en kan alle bestanden gebruiken. Plug & Play dus.
Als ik echter een bestand van mijn pc naar de externe harddisk wil verplaatsen/kopieren geeft de pc na ongeveer een minuutje de foutmelding "kan <bestand> niet verplaatsen/kopieren, kan bestand niet vinden"
met dat "kan bestand niet vinden" denk ik dat de pc doelt op het bestand wat aangemaakt wordt op de externe harddisk. Na de foutmelding zijn alle bestanden in de externe harde schijf niet meer bereikbaar en na een tijdje kan ik de gehele inhoud van de externe harddisk niet meer zien. Als ik dan op eigenschappen druk, geeft de pc bijvoorbeeld aan dat het totale volume 0 B is, maar er staat nog steeds bij apparaatstatus "dit apparaat werkt correct."
De enige manier waarop de harddisk weer bereikbaar is is rebooten, als ik weer een kopieer/verplaatsopdracht geef, gebeurt hetzelfde verhaal.
Als ik de harddisks aansluit op een andere pc of notebook werken ze perfect.
Daarom wil ik weten waar het probleem ligt en hoe ik het op moet lossen.

Martijn
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Zoals ik tussen de regels door lees .... , kan de p.c. het te kopieren bestand niet vinden .

Ik zou eens de "interne" h.d.d. controleren op "bad clusters" scandisk .... of d.m.v. software v/d betrokken h.d.d. fabrikant.

Peter
 
ik ben weer een stukje verder gekomen, heb een tijdje geleden een USB 2.0 PCI kaart aan mijn pc aangesloten, als ik daarop USB hardware aansluit werkt het goed, alleen als ik een externe harde schijf aansluit geeft ie de foutmelding van hierboven. ik kwam hier achter door de externe harde schijf aan een vaste USB-poort te sluiten, helaas is die nog USB 1.0, het gaat dus allemaal heel erg traag, wat is nu het best om te doen? de PCI kaart beter aansluiten? (andere USB-hardware werkt wel goed)
 
mijn probleem lijkt op dat van dougie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=242430 ik probeer wat daar staat, hopelijk is het probleem dan opgelost. dus:

Computer opstarten zonder de WD 320 gig.
Hardware in Windows verwijderen (USB2 kaart).
Oem.inf verwijderen, desnoods allemaal. Je kunt ze openen met kladblok en dan kun je zien waar hij bij hoort.
Computer uitzetten. USB kaart verwijderen.
Opnieuw opstarten zonder die kaart, kijken of er er ergens (usb drivers) nog wat is blijven hangen, zonodig verwijderen.
Opnieuw opstarten en USB driver installeren.
Computer afsluiten.
bedankt daleboudt
Kaart er in en opnieuw opstarten. Als hij draait en de kaart wordt herkend, USB kabel aansluiten, dan zal hij roepen nieuwe hardware gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan