Externe harde schijf STUK???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Ik kan mijn externe harde schijf niet meer lezen. Normaal start zij van zelf op. Het lichtje brandt nog, maar kan ze niet zien. Nergens in verkenner niet en ook niet in schijfbeheer. Zou ze stuk zijn en waar en hoe kan ik de data terug krijgen en wat kunnen de kosten daar aan zijn.
Lode

U zou de volgende zaken kunnen proberen:
1- de externe hd aan een andere PC koppelen en zien of ie daar wel herkend wordt 9dan ligt het dus aan uw pc)
2- de hd uit zijn behuizing halen en die direct op het moederbord aansluiten met sata of pata-kabel (data en stroom). Als windows de hd dan wel ziet, dan is het de controler van uw externe HD.

Lost beide niets op dan is er wellicht iets mis met de hd zelf.
U zou een recovery kunnen proberen met een speciaal daarvoor uitgerust pakket. Ik heb wel eens succes gehad met het recovery pakket van Easeus http://www.easeus.com/datarecoverywizard/
U zou dan eerst de gratis versie kunnen downloaden en zien of er so-wie-so nog iets te redden valt.
Maar er zijn ook uitstekende gratis recovery pakketten.

De kosten voor professioneel onderzoek bij een lab, kost ongeveer vanaf €50,-. Die €50,- ben je sowieso kwijt, zelfs al kunnen ze het niet fixen. Als het bedrijf dit wel kan, lopen de kosten op tot €900,- als het natuurlijk een moeilijke klus voor hun is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan