externe harde schijf terug formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

brambrambram

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
hallo,,

Ik heb laatst een hitachi 1 TB externe harde schijf gekocht. Ik wilde foto's en video's kijken op de ps3. Dat werkte niet. Toen heb ik gelezen dat ik met een programma(swissknife), je externe harde schijf moest formatteren naar FAT32. Dat heb ik dus gedaan. Allemaal prima gelukt, allemaal foto's opgezet en alles deed het.
Toen ik even wilde gaan kijken hoeveel ruimte ik nog over had. Kwam ik er opeens achter dat de externe harde schijf ineens maar 429 GB ruimte had. Voor dat ik hem had geformatteerd was dat nog 1 TB. Ik wil natuurlijk gewoon weer 1TB. Dan maar niet op de ps3 gebruiken!
Ik heb al een paar keer FAT 32 naar NTFS terug geformatteerd met hetzelfde programmaatje maar er blijft nog gewoon 429GB beschikbaar.

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?:shocked:

Alvast bedankt,,
groetjes.

Mod edit

Welkom op Helpmij.nl

Topic verplaats naar Hardware--->Verwisselbare opslagmedia.

Succes met je vraag.

Nee,,
Want windows kan geen externe harde schijven groter dan 32 GB formatteren. Dat heb ik ergens gelezen. Want ik heb windows toen ook geprobeerd toen ik hem van ntfs naar fat32 wilde formatteren. Dat lukte toen niet, maar met swissknife dus wel! Het maakt mij nu niet uit of het Fat32 of NTFS is. Ik wil alleen gewoonn weer 1 TB ruimte erop!!

probeer dit eens:
1. open menu start
2. klik met de rechtermuisknop op computer
3. klik op beheren
4. een venster opend, in dit venster klikt u op schijfbeheer.
5. probeer via hier de schijf te formateren

als dat niet werkt:

installeer deze tool (gevonden op de site van de fabrikant)
ik weet niet hoe dit werkt, maar hier is een handleiding (in het engels)

Ik heb het gedaan door op met rechtermuisknop op computer de drukken enz.
Hij is wel geformatteerd naar NTFS, maar er is nog steeds maar 229 GB beschikbaar.

Bij de instructies van hitachi die u mij gaf heb ik alle instructies gevolgd. Maar toen ik hem geherinstalleerd had. En het wilde gebruiken. Stond er -toen op accept drukte- 'No floppy disk availleble.'
En toen sloot het programma gewoon ineens af!:(

dan vrees ik dat ik je niet meer kan helpen, hopelijk zijn er anderen op dit forum met meer verstand hierover dan ik.:P

nog veel suc6 :thumb:

Ik heb het geinstalleerd, maar als het programma opstart lijt het wel of hij aan het laden is. Er staat dan:

'Disk 0, Size 465,76 Gb'

Zo blijft het de hele tijd staan. (het verwijderen van het programma ging overigens ook moeilijk)

Ik denk dat ik op een een of ander manier de fabrieksinstellingen moet terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan