Externe Harde Schijf (Toshiba 1TB) niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

MorrisAFCA

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van 1TB van Toshiba.
Weet even niet het serienummer maar zal onderaan wel even het plaatje tonen van de harde schijf.
Sinds twee dagen, uit het niets, herkennen 2 desktopcomputers en 1 laptop (waar ik het allemaal op uit heb geprobeerd dus) mijn externe harde schijf niet meer.

2 dagen geleden was ik op me laptop gewoon nog bezig met de harde schijf, toen deze plotseling op hield in Windows Media Player kon hij geen bestanden meer vinden en ik kon de schijf nergens meer vinden in Deze Computer en in Schijfbeheer.

Aangezien ik de problemen via google en dit forum heb gezocht, ben ik er achter gekomen dat ik nog niemand heb kunnen vinden met dit probleem (althans of ik moet er overheen hebben gekeken).

De meesten hebben last van het half herkennen of slechts op 1 pc niet herkend worden van de schijf, maar bij mij wordt ie nergens herkend. (Ook diverse USB-poorten op de diverse computers geprobeerd),

Nog even ter informatie:
Geprobeerd op Acer Laptop met Windows 7
Geprobeerd op Acer Desktop met Windows Vista
Geprobeerd op HP Compaq Desktop met Windows XP Pro SP3

De Schijf geeft een blauw ledje (wat betekend dat hij klaar voor gebruik is) en maakt tevens geen geluid dat je zegt wat opvalt. Hij zoemt slechts een beetje, maar dat hoort gewoon vermoedt ik.

Alvast bedankt voor de hulp!

66311433-toshiba-1tb-externe-harde-schijf-voor-89-95.jpg

Laatst bewerkt:
ga naar de fabrikant site
kijk of daar een tooltje staat om schijven te testen
ik heb zelf het vermoeden dat hij dood is:confused:

Ik heb even op de site gekeken van Toshiba, maar kan niks vinden.
Ga nu via even kijken of de schijf wel herkend word als deze los wordt aangekoppeld aan de pc.
Bedankt in ieder geval voor de tip, misschien andere mensen nog een oplossing?

Windows 7 Acer PC gekocht - Toshiba 1tb herkent hij niet

op alle andere Xp pc's werkt hij .. maar windows 7 ziet niks..

Heb hetzelfde probleem :/
Hopelijk vind je snel een oplossing, heb zelf al veel gezocht, kabeltje gewisseld, andere pc geprobeert, niets helpt :/

Het is niet de bedoeling te reageren in topics die al een jaar oud zijn. Op deze gaat een slotje.

Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan