Externe Harde schijf van locatie wisselen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stebalk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Ik heb een externe harde schijf als f schijf. Nou had ik gister wat problemen met een usb stick waardoor ik de externe harde schijf ff uit heb gedaan. Sindsdien is mijn externe harde schijf mijn g schijf. Als ik nu een programma via mijn bureaublad wil openen krijg ik steeds een foutmelding. Ik heb al geprobeerd beide usb poorten leeg te maken en dan mijn externe schijf er weer in doen maar nu blijft het de g schijf. Weet iemand hoe ik hier weer mijn f schijf van kan maken?

Volgens mij kun in schijfbeheer gewoon je stationsletter wijzijgen.

Ik heb een externe harde schijf als f schijf. Nou had ik gister wat problemen met een usb stick waardoor ik de externe harde schijf ff uit heb gedaan. Sindsdien is mijn externe harde schijf mijn g schijf. Als ik nu een programma via mijn bureaublad wil openen krijg ik steeds een foutmelding. Ik heb al geprobeerd beide usb poorten leeg te maken en dan mijn externe schijf er weer in doen maar nu blijft het de g schijf. Weet iemand hoe ik hier weer mijn f schijf van kan maken?

Ga via start naar configuratiescherm en systeembeheer computerbeheer schijfbeheer en zet de Stationsletter juist. Het kan zijn dat het niet lukt omdat de schijfletter door de USB is bezet. In dat geval steek de USB er in en verander de schijfletter van de USB device naar b.v. Z. Nu kun je de correcte schijfletter van de HD wel corrigeren. Als het allemaal goed staat kun je de USB stick weer een andere schijfletter toewijzen. Een USB stick wordt door de PC gezien als een schijf. (En wel een primaire dus volgend op C, dan wordt het b.v. D.)

Je kunt ook in het systeembeheer apparaatbeheer de USB Stick verwijderen.
De gekoppelde schijfletter wordt dan gewist. Na restart krijgt je HD weer gewoon zijn oude letter terug.

De fout die je maakte is op te starten zonder de externe schijf. De USB krijgt als schijf automatisch de letter toebedeeld die normaal bij je externe schijf hoort.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan