Externe Harde Schijf voor videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
124
Ik sta op het punt om een externe harde schijf aan te schaffen aangezien ik de laatste tijd steeds meer aan videobewerking doe. Nou heb ik vernomen dat je voor videobewerking beter een harde schijf met firewire-aansluiting kan kopen in plaats van één met USB-aansluiting. Nou was mijn vraag, klopt dat? En welk merk raden jullie mij aan? Alvast bedankt! :)
 
Bedankt voor de snelle reactie! Uit dat artikel maak ik op dat Firewire dus inderdaad sneller is dan USB en dus beter is geschikt voor videobewerking dan USB. En hoe zit het dan qua merk harde schijf, wat raden jullie me aan?

Is het trouwens ook mogelijk dat ik mijn videobewerkingssoftware, Adobe Premiere Pro CS4, op mijn externe harde schijf installeer in plaats van op de gewone C-schijf? Dan hou ik mijn normale harde schijf een beetje schoon van allerlei tijdelijke bestanden die videobewerkingssoftware vaak aanmaken.
 
Hoi,

Ja ook dat is mogelijk, en ik vind de met firewire aansluiting vrij duur of dat het waard is kan ik niet voor je beslissen,maar ik zou wel een wd (western digital) nemen en je kan bv hier een keuze maken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan