externe harde schijf wachtwoord instellen hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

problemo999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2010
Hallo,
ik heb anderhalve week geleden een toshiba externe harde schijf gekocht, wat eigenschappen:

3.5'' 750 GB Toshiba desktop hardeschijf:

Kenmerken:
7200 rpm voor topprestaties, 16MB databuffer
Ontwerp zonder ventilator voor geruisloos gebruik
Horizontaal of vertical te plaatsen
Wachtwoordbeveiliging om ongeautoriseerd gebruik te voorkomen
RoHS-compliant versie
EU-kabel

Zoals je ziet zit er een wachtwoordbeveiliging bij maar nu is mijn vraag waar dat zit, hoe je je wachtwoord moet instellen/veranderen?? Ik denk dat het hetzelfde werkt voor vorige externe harde schijven van toshiba waar een wachtwoordbeveliging bij is gegeven (bij harde schijven met minder of meer geheugen denk ik dan aan).

Er zit ook een McAfee beveiliging bij (er stond dat dit zo'n 30-dagen beveiliging was), alleen deze heb ik niet geïnstalleerd omdat ik zelf al McAfee heb op mijn pc. Ik klikte eerst wel op die nieuwe McAfee installeren omdat ik dacht dat daar misschien de wachtwoordbeveiliging zat maar er stond dat alle oudere versies eerst werden verwijderd dus heb ik die installatie maar stopgezet.

Ik had ook veel gelezen over mensen die zo'n harde schijf hadden gekocht die het wel deed bij een vista computer maar dan weer niet bij hun nieuwe windows 7 pc, doordat er dus een wachtwoord op zat. Is het dan wel slim eigenlijk om een wachtwoord in te stellen (ik heb nu ook vista) want misschien ga ik straks een nieuwe pc kopen (met windows 7)

Hopelijk weet iemand hoe je dit moet instellen en is het eigenlijk heel makkelijk en snel!

Alvast bedankt!

D.C.

niks, er stond in de gebruikshandleiding niks over een wachtwoordbeveliging en ook niet op de externe harde schijf zelf..

Laatst bewerkt:
Wat is het model/type van de schijf?

Als het de canvio betreft dan zou ik me melden bij de verkoper, want op de site van toshiba zelf staat niks over beveiliging vermeld.

wachtwoord instellen

Hallo, ik heb een externe harde schijf Packard Bell Silver 640Gb gekocht en wil weten of ik er een wachtwoord op kan zetten, zodat andere er niet op kunnen en dingen op kunnen zetten of afhalen.

Wiloe.

Als je slim bent open je een nieuwe vraag. Inbreken op andermans topic is niet netjes en dit onderwerp ging over een Freecom drive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan