Externe harde schijf werkt niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Longchamp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Goedemiddag allemaal.

Ik zit met een probleem:

Ik heb anderhalf jaar geleden een externe harde schijf gekocht van 500 GB (WB)
Ik heb er nooit problemen mee gehad maar sinds een dag of 2 kan ik niks meer kopiëren van de externe harde schijf naar m'n computer.

Als ik de externe harde schijf net aansluit kan ik voor ongeveer 1 minuut iets verplaatsen of kopieren maar daarna krijg ik de volgende foutmelding:
"Kan (naam bestand) niet kopiëren. Kan het opgegeven bestand niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn opgegeven"

Zodra ik die foutmelding heb gehad lijkt het of ongeveer driekwart van mijn externe harde schijf is verwijderd en kan ik helemaal niet meer kopiëren.

Ik heb het bij verschillende pc's geprobeerd maar overal hetzelfde verhaal.

Heeft iemand enig idee wat er met dit ding aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt! :thumb:

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om hem als tweede hd even in te bouwen, misschien dat de electonica van de externe schijf kapot is .

Modag

Nee die mogelijkheid heb ik helaas niet.
Ik heb er niet heel veel verstand van maar naar mijn weten werkt de electronica prima.

Het is een een externe harde schijf van het merk Western Design met een aparte voeding voor de schijf.

Stel dat de electronica kapot zou zijn. Weet jij een manier hoe ik alsnog alles van mijn externe harde schijf kan kopiëren, (zou wel fijn zijn om alles op m'n pc te hebben voordat mijn externe schijf het helemaal begeeft...:()

Nee die mogelijkheid heb ik helaas niet.
Ik heb er niet heel veel verstand van maar naar mijn weten werkt de electronica prima.

Het is een een externe harde schijf van het merk Western Design met een aparte voeding voor de schijf.

Stel dat de electronica kapot zou zijn. Weet jij een manier hoe ik alsnog alles van mijn externe harde schijf kan kopiëren, (zou wel fijn zijn om alles op m'n pc te hebben voordat mijn externe schijf het helemaal begeeft...:()

Kun je de behuizing niet open maken?

Als dat kan, dan kun je die harde schijf er uit halen en net zoals een normale schijf in de computer hangen.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan