externe harde schijf werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huizen

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Wie kan mij helpen met het volgende. Mijn externe LaCie harde schijf van 500 GB wordt na lang haperen niet meer herkend, in "mijn computer" zie ik hem niet meer. Testdisk 6.11.3 die ik onlangs heb gedownload ziet hem wel, maar hier zijn zoveel mogelijkheden mee (nogal technisch), het is mij nog niet gelukt om hier iets mee uit te richten. Een poging om er iets mee te doen resulteerde in een soort scanning, waarbij het volgens mij een paar dagen zou gaan duren voordat er een resultaat uit zou rollen, gesteld dat het datgene is dat ik zou willen.

Help :(:(:(

probeer hem eerst is op een andere PC. kijken of die hem wel herkent. zo niet. dan kun je het beste een andere adapter proberen aan te sluiten. ik heb al vaak gehoort dat dat een probleem kan zijn. en anders moet je terug naar de winkel waar je hem gekocht heb, denk ik

Als er belangrijke bestanden op de schijf staan, probeer deze dan eerst te redden voordat je met system restore, herinstallatie of andere software die de inhoud van de schijf veranderen aan de slag gaat.

Download Ubuntu (Linux) CD, http://www.ubuntu-nl.org/
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan